قدس آنلاین: هر کشوری سلسله نظام ها و ضوابطی دارد که نظام اسلامی هم قوانین و ضوابطی دینی خود دارد، همه مسئولان هم باید به این مسئله توجه داشته باشند و این موضوع جزء یکی از وظایف روزانه و یومیه همه افراد جامعه باشد.

حکم تخلف و کمکاری مسئولان درباره حجاب

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به علت عدم موفقیت در حل مسئله عفاف و حجاب بعد از گذشت سالها از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما به عنوان قشر روحانیون، خانواده ها، سردبیر یک موسسه، وزارتخانه های مربوطه همه و همه در زمینه حل مسئله عفاف و حجاب کوتاهی کردیم لذا وقت آن رسیده که این کوتاهی ها را پایان دهیم. همه باید در این امر مهم برای رضای خداوند اقدام و عمل کنیم.

 

وی با اشاره به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: همچنین به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز آنگونه که شایسته و بایسته نظام جمهوری اسلامی ایران بود، اهتمام داده نشده است. مجلس، قوه قضاییه، دولت و کلیه نهادهای مسئول آن گونه که لازم بوده به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه نکردند.

 

حجت الاسلام اختری در ادامه تصریح کرد: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در جامعه شاهد آن هستیم، متاسفانه برنامه ترویج حجاب و عفاف در کشورمان بسیار کند پیش می رود و از بعضی جهات هم روند بدحجابی تا حد زیادی گسترش پیدا کرده و در زمینه هایی هم می شود گفت بداخلاقی ها و مفاسد اجتماعی و مفاسد اخلاقی هم قوت بیشتری گرفته است و برخلاف انتظار باید گفت پایبندی به پوشش دقیق و خوب اسلامی مقدار زیادی ضعیف شده است.

 

وی ادامه داد: در نتیجه مشاهده می کنیم که بعضی از بی بند و باری ها و ولنگاری ها در میان جامعه رو به گسترش است و بدحجاب ها تا حدی گستاخ تر شده اند و گاهی ملاحظه و برداشت می شود که بعضی از افراد حتی به کشف حجاب هم دست می زنند و تلاش می کنند بی حجابی را در جامعه افزایش دهند.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه خاطرنشان کرد: در بعضی از مراکز عمومی ،گردشگاه ها و مناطق مفاسدی رخ می دهد که همه اینها ناشی از بی توجهی مسئولان و نهادهای مربوطه به مسئله عفاف و حجاب می باشد لذا ارزیابی من این است که بعضی از این بدحجاب ها گستاخ تر شده و تبلیغات و ترویج بدحجابی در جامعه گسترش یافته و از سوی شبکه های وابسته به غرب و ضد انقلاب در خارج از کشور به مسئله بدحجابی زیاد دامن می زنند.

 

وی ادامه داد: این ترویج بایک سرمایه گذاری گزافی از سوی دشمنان اسلام در حال توسعه است. همان طور که مقام معظم رهبری از چندین سال پیش هشدار دادند هجمه فرهنگی و حملات فرهنگی ضد دینی در حال گسترش است و از این سو فعالیت های دینی و فرهنگی مناسب که باید مورد توجه همه مسئولان، نهادها، موسسات و مردم مومن و متدین باشد، کمرنگ شده است لذا برای جبران نیاز به یک سلسله فعالیت های فراگیر، همکاری بین موسسات و اهتمام مسئولان، دولت و مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه لازم است که در این زمینه اهتمام بیشتری به خرج دهند و برای امر حجاب و عفاف در میان خانواده ها، جوانان، ادارات و سازمان ها اعتبارات خاصی در نظر گرفته شود.

 

وی بر لزوم اختصاص اعتبار مشخصی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و افزود: لازم است که در ارگان های مربوطه و مسئولان بیشتر بر این موضوع بپردازند گرچه نیروی انتظامی فعالیت های خوبی را در این راستا انجام داده و همچنین وزارت کشور هم کمیته و کمسیون های خوبی را برای ترویج و تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب فعال کرده است ولی این مساله باید با مسولیت بیشتر و دغدغه فراوانتر و بهتر پیگیری شود.

 

حجت الاسلام اختری بر لزوم توجه رسانه ملی به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و افزود: صدا و سیما باید در این زمینه اقدامات خوب و مناسبی انجام دهد. همچنین آموزش و پرورش ،دانشگاه ها و مراکز عمومی به مسئله فرهنگی توجه ویژه ای صورت بگیرد و در زمینه رشد فرهنگ اسلامی، علوی و فاطمی فعالیت های بهتری را در کشورمان انجام دهیم.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: در واقع باید گفت همه ما امروز در مقابل آنچه که پیش روی چشم مان است مسئولیم و باید با احساس مسولیت بیشتر، فعالیت کنیم تا بتوانیم با این تحاجم فرهنگی مقابله وجوانان و خانواده های خود را از دام این شیاطین غربی و فرهنگ سازی های ضد دینی نجات دهیم.

 

وی با بیان اینکه ما به عنوان موسسه بنیاد ملی عفاف و حجاب هیچ گونه برنامه یا اختیارات خاصی در زمینه اجرایی نداریم، افزود: فعالیت ما بیشتر در زمینه توسعه، تبلیغات و زمینه سازی های فرهنگی صورت می گیرد. وظیفه نظارت بر عهده نیروی انتظامی، وزارت کشور و مسئولان مربوطه است.

 

حجت الاسلام اختری ادامه داد: متاسفانه در عین حالی که یک مجموعه خوبی از پوشش های مناسب در رنگ ها و مدل های مختلف ،متنوع و جذاب آماده شده و در نمایشگاه های اسلامی توسط شهرداری و وزارت کشور عرضه و در بازارهم یافت می شود اما در مقابل نسبت به پوشش های زننده و پوشش هایی که شایسته و لایق افراد متدین جامعه ما نیست در حال افزایش می باشد.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: این نوع لباس ها معمولا از سوی بنگاه ها، مجموعه ها و موسسات غیر رسمی و گاهی اوقات به صورت قاچاق و مخفیانه و دور از نظارت تولید و به بازار عرضه می شود که لازم است موسسات و وزارتخانه های مربوطه توجه داشته باشند تا جلوی این گونه پوشش ها گرفته شود.

 

وی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا حکومتی کردن حجاب مانع از ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نمی شود، خاطرنشان کرد: هر کشوری سلسله نظام ها و ضوابطی دارد که نظام اسلامی هم قوانین و ضوابطی دینی خود دارد، همه مسئولان هم باید به این مسئله توجه داشته باشند و این موضوع جزء یکی از وظایف روزانه و یومیه همه افراد جامعه باشد.

 

وی ادامه داد: هر مسئولی همانطور که به مسئله نماز، روزه، حفظ اموال بیت المال، رشوه خواری، اختلاس و مسایل دیگر باید توجه داشته باشد به این امر هم باید اهتمام ویژه ای نشان دهد، اگر یک مسئولی در یک امری بی توجه است به این معنا نیست که ما بگوییم این فرد نباید در نظام باشد خیر ،در نظام هست ولی وقتی مسولی در انجام یک امری تخلف می کند، تخلف محسوب می شود، کوتاهی در زمینه حجاب و عفاف هم تخلف محسوب می شود.

شبستان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.