یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد که طبق گزارشات اخیر، ایران تلاش‌هایی برای کسب تکنولوژی تسلیحات اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی در کشور آلمان انجام داده است.

تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات شیمیایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شد که طبق گزارشات نهادهای اطلاعاتی 16 ایالت آلمان،  ایران در 8 ایالت این کشور در تلاش بوده‌ تا برنامه تسلیحاتی بیولوژیکی و شیمیایی و همچنین برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را تقویت کند.

به ادعای این روزنامه، ایالت سارلند به عنوان یکی از این ایالتها در گزارش اطلاعاتی سال 2015 خود نسبت به خطر کشورهایی مانند ایران و کره شمالی که برای دستیابی به فن‌آوری تسلیحات اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی تلاش می‌کنند هشدار داده است.

جروزالم پست در ادامه نوشت که ایالت رینلند پالاتینیت نیز در گزارش ماه ژوئن خود ایران را یکی از کشورهای خارجی معرفی کرده که شرکت‌های آلمانی در این ایالت را که تجهیزات آنها قابلیت استفاده در تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی و اتمی دارد، هدف قرار داده است.

در این گزارش توجه ویژه‌ای به دوره زمانی مرتبط با فعالیت‌های اشاعه ایران، پاکستان و کره شمالی شده است و این ادعا مطرح شده که ایران ممکن است به دلایل سیاسی به تسلیحات کشتار جمعی دست یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.