قدس آنلاین- تبریز: فرماندار شهرستان تبریز گفت: مشکلات فنی و مهندسی ورزشگاه باغشمال مانع از برگزاری بازی های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در این استادیوم است.

 فرماندار تبریز:مشکلات فنی ورزشگاه باغشمال مانع برگزاری بازی های لیگ برتر است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رحیم شهرتی فر، با اشاره به نشست های متعدد برای بررسی وضعیت ورزشگاه های تبریز برای برگزاری دیدارهای هفته های نخستین لیگ برتر، اظهار کرد: با توجه به گزارش کارشناسان فنی اداره کل ورزش و جوانان استان، در حال حاضر مشکلات فنی در سکوهای ورزشگاه باغشمال وجود دارد و برای حفظ سلامت تماشاگران نمی توان بازی های لیگ را در این محل برگزار کرد.

وی افزود: به دلیل اینکه سازه فیزیکی سکوهای تماشاگران ورزشگاه باغشمال آهنی است و از آنجائیکه برگزاری بازی های دو تیم تراکتورسازی و ماشین سازی در این محل با حضور انبوه تماشاگران محتمل است، کارشناسان برگزاری بازی ها در این ورزشگاه را صلاح ندانسته اند.

شهرتی فر با بیان اینکه رایزنی های لازم با فدراسیون فوتبال و تیم های تبریزی حاضر در لیگ برتر برای عبور از هفته های اولیه لیگ همچنان ادامه دارد، گفت: در نظر داریم حداقل چند بازی دو تیم تراکتورسازی و ماشین سازی در هفته های اول لیگ برتر خارج از تبریز برگزار شود تا با تسریع در عملیات اجرایی طرح بازسازی چمن ورزشگاه یادگار امام، بازی ها دوباره به این محل منتقل شوند.

وی گفت: در حال حاضر ورزشگاه های اختصاصی تراکتورسازی و گسترش فولاد برای میزبانی بازی های لیگ برتر مد نظر است.

فرماندار تبریز اضافه کرد: پیش بینی ما این است که تنها در چهار هفته نخست بازی های دور جدید لیگ برتر فوتبال به دلیل اجرای طرح گرمایش ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، برگزاری دیدارها در این مجموعه میسر نباشد که برای رفع این مشکل نیز با همکاری فدراسیون فوتبال، تمهید لازم را اتخاذ می کنیم.

فرماندار تبریز پیشتر با اعلام اینکه شورای تامین این شهرستان با برگزاری بازی های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در ورزشگاه باغشمال (تختی) تبریز مخالفتی ندارد، اظهار کرده بود: ورزشگاه باغشمال پس از یادگار امام بزرگترین و بهترین استادیوم تبریز است که می تواند با بررسی تمامی جوانب، بازی های تیم های تراکتورسازی و ماشین سازی در لیگ برتر را میزبانی کند.

شهرتی فر در این مصاحبه حدود یک ماه قبل و در شرایط متفاوتی ابراز امیدواری کرد با اتمام طرح بازسازی چمن استادیوم یادگار امام (ره) تبریز ، بازی های تیم های لیگ برتری تراکتورسازی و ماشین سازی که پرتماشاگر بودن آنها بسیار محتمل است، در این ورزشگاه برگزار شود.

طرح گرمایش چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز بلافاصله پس از اتمام لیگ برتر پانزدهم در پنجم خرداد ماه آغاز شده است و هم اکنون عملیات اجرایی این طرح ادامه دارد.

مدت زمان اجرای این طرح سه ماه اعلام شده است که با شروع لیگ برتر از چهارم مرداد ماه ، برگزاری حداقل پنج هفته از بازی های لیگ برتر در استادیوم یادگار امام میسر نخواهد شد.

تبریز با داشتن سه تیم تراکتورسازی، ماشین سازی و گسترش فولاد در لیگ برتر پس از تهران بیشترین تعداد تیم های لیگ برتری را دارد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.