جامعه غرب شاید قریب به ۱۵ سال است که به صورت جدی در این عرصه وارد عمل شده و هم غربی ها و هم صهیونیست ها به شدت در این فضا فعالیت می کنند و به وسیله سرگرمی نوجوانان ما را به سرگردانی می کشانند.

جنگ نرم بازی ها با منجی موعود(عج) / تفریحاتی برای سرگردانی نه سرگرمی!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، سید محمدحسن مهدوی نیا، مدیر اجرایی واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت در رابطه با بایسته های طرح مباحث مهدوی برای کودکان و نوجوانان تصریح کرد: عرصه کودک و نوجوان یکی از پُراهمیت ترین عرصه های تربیتی در اسلام و همچنین در سایر ادیان است، همچنان که حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «قلب نوجوان و جوان مانند بستر و زمینی آماده برای کشت است که هر آنچه در آن کاشته شود قبول می کند؛ خواه این بذر و نهال خوب، شیرین و پرفایده باشد خواه یک نهال یا خاری بی استفاده و غیر مفید.»

 

وی افزود: متاسفانه ما بعد از انقلاب اسلامی با توجه به فضای کشور که دوران یک انقلاب نوپا را طی می کرد و پس از آن نیز درگیر جنگ تحمیلی شد، دچار غفلت هایی در عرصه کودک و نوجوان و عرصه تربیتی شدیم و غرب که با فرهنگ اسلامی و شیعی مخالفت دارد زودتر از ما شروع به کار در این عرصه کرد و در همین راستا برنامه ریزی های وسیع و علمی طراحی کرد.

 

مهدوی نیا درباره اهمیت طرح مباحث مهدوی برای کودک و نوجوان تصریح کرد: در عرصه دینی یکی از مهمترین مسایلی که گره ای مستحکم با آینده و چشم انداز نوجوان دارد، بحث مهدویت است و از سوی دیگر با کمی دقت می توان متوجه شد که تمام سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های دولت ها و ادیان مختلف دنیا بر اساس چشم انداز آینده جهان طراحی می شود. اما وقتی ما نتوانستیم فرهنگ مهدویت را برای نوجوانان و جوانان کشور که آینده سازان ما و نسل زمینه ساز ظهور هستند به خوبی تبیین کرده و آنها را از سن کودکی با این فرهنگ آشنا کنیم طرف مقابل ما با ابزارهای مختلف در این عرصه شروع به فعالیت کرد.

 

مدیر اجرایی واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت گفت: یکی از این ابزارهایی در این رابطه بکار گرفته شده مسئله سرگرمی و بازی برای کودکان و نوجوانان است. بازی و سرگرمی یکی از ابزارهایی است که کودکان و نوجوانان با آن درگیر هستند و جزء لاینفک زندگی آنها محسوب می شود. وقتی حتی آموزش های مختلف در قالب بازی و سرگرمی برای کودک یا نوجوان مطرح می شود اثرگذاری بیشتری دارد و در او نهادینه خواهد شد.

 

این کارشناس مباحث مهدوی در ادامه با اشاره به فعالیت های دنیای غرب در این زمینه تصریح کرد: جامعه غرب شاید قریب به 15 سال است که به صورت جدی در این عرصه وارد عمل شده و هم غربی ها و هم صهیونیست ها به شدت در این فضا فعالیت می کنند و به وسیله سرگرمی نوجوانان ما را به سرگردانی می کشانند.

 

وی افزود: در این زمینه می توان به بازی های ویدیویی و رسانه ای که سالها پیش با گرافیک بسیار پایین وارد کشور شد و همچنین انواع و اقسام بازی های امروزی اشاره کرد که به صورت آنلاین و به روز از طریق تلفن های همراه و تبلت ها به راحتی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می گیرد و آنها به شدت با این مسایل درگیر هستند.

 

مهدوی نیا در ادامه سخنان خود به اهداف اصلی فرهنگ غرب در این زمینه اشاره و بیان کرد: طرف مقابل ما در این عرصه چهار هدف را مدنظر قرار دارد و بسیار پیچیده وارد میدان شده است. فرهنگ مهدویت یک فرهنگ آینده ساز و امیدبخش است و اگر جامعه ای بخواهد به موفقیت دست یابد باید این فرهنگ را از کودکی در قلب آماده و ضمیر ناخودآگاه کودک و نوجوان بکارد. کما اینکه ما امروز می بینیم که در کشورهای آفریقایی مهدها، پیش دبستانی ها و دبستان هایی از طرف مسیحیان و یهودیان ایجاد شده که رویکرد اصلی مباحث آنها، پیرامون مباحث آخرالزمان و منجی گرایی است.

 

وی تاکید کرد: اگر جامعه ای بخواهد راه موفقیت را برای نسل آینده خود در پیش بگیرد ناچار است که یک جریان امیدبخش و آینده ساز را برای او طراحی کند که این جریان در فرهنگ ما در قالب فرهنگ مهدویت مطرح می شود. ما در این زمینه دچار غفلت شدیم اما غرب با یک استراتژی پیچیده و با استفاده از ابزارهای مختلف 4 هدف را در این عرصه پایه ریزی و پیگیری کرد. نخستین هدف آنها انکار مسئله مهدویت بود و اینکه اصولا چیزی به نام منجی در فرهنگ اسلام و به خصوص فرهنگ شیعی وجود ندارد و فرهنگ اسلامی یک فرهنگ تاریخ گذشته و بی ثمر است که هیچ برنامه ای برای زندگی آینده انسان در نظر ندارد. البته این هدف با پیروزی انقلاب اسلامی با شکست مواجه شد اما آنها سه هدف دیگر را نیز در نظر دارند و همچنان برای آن برنامه ریزی می کنند.

 

این کارشناس مهدوی ابراز کرد: بحث «تحریف و تخریب فرهنگ مهدویت و منجی» دومین هدفی است که غرب از طریق ساخت انیمیشن ها و فیلم ها و بازی های اندرویدی و رایانه ای آن را دنبال می کند. امروز بسیاری از کودکان و نوجوانان ما با این بازی ها درگیر هستند. ما امروز شاهد هستیم که در بسیاری از بازی ها که حتی به فارسی ترجمه شده است اهداف تخریبی درباره مهدویت در پیش گرفته شده که در این زمینه می توان به بازی هایی مانند «آیین قاتل (1، 2 و 3)» که مستقیما به بحث منجی اشاره دارد، بازی «جهنم خلیج فارس» که به بازی «یا مهدی» معروف شد و... اشاره کرد. حتی بازی های کلش آف کلنز که امروز بسیاری از افراد آن را بازی می کنند نیز در همین راستا طراحی شده است.

 

وی هدف سوم غرب در این رویارویی را «جایگزینی عقاید خود با فرهنگ اسلام» برشمرد و گفت: آنها تلاش می کنند تا فرهنگ روشن و رو به آینده مهدویت را که در قالب آن یک جوان پویا و زمینه ساز ظهور تربیت می شود، تحریف کرده و عقاید خود را جایگزین آن کنند عقاید از قبیل شیطان پرستی، اعتقادات صهیونیستی و .... .

 

مدیر اجرایی واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: وقتی همین بازی «کلش آف کلنز» را بررسی کنید می بینید که این بازی رایگان چگونه تا این حد گسترش پیدا کرد. این بازی که دارای علایم فراوان فراماسونی بوده و به شرکت های صهیونیستی وابسته است تا مدتی در رأس بازی های آنلاین قرار داشت و امسال به رده سوم تنزل پیدا کرده اما در ایران نوجوانان زیادی همچنان درگیر این بازی هستند.

 

هدف چهارمی که مهدوی نیا به آن اشاره کرد «ترویج لاابالی گری و فساد» است که نفس آن ضد فرهنگ مهدویت محسوب می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با راهکارهای تربیتی که امروز در این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز اگر قرار باشد افراد موثر در تربیت نسل زمینه ساز ظهور و دست اندرکاران فرهنگی و تربیتی برای جبران این غفلت و عدم توجه، اقدامی عملی انجام دهند باید چهار گام در این عرصه برداشته شود. گام اول «انتقال محبت امام زمان(عج)» به کودکان و نوجوانان است.

 

کارشناس مهدوی تصریح کرد: برنامه ریزی هایی که در سن کودکی برای بچه ها انجام می شود نباید سمت و سوی معرفتی و شناختی داشته باشد چون کودک در این سنین قدرت تحلیل معرفتی ندارد. بلکه باید صرفا جنبه های محبتی و عاطفی را برای کودک بازگو کرد به عنوان مثال از زیبایی های ظهور برای کودک بگوییم یا در رابطه با ویژگی های اخلاقی، رفتاری و مهربانی های امام عصر(عج) برای او صحبت کنیم. با توجه به روایاتی که درباره سیره ائمه علیهم السلام به ما رسیده (گذشت، مهربانی، سخاوت، دلسوزی، فداکاری و ...) می توان همه این سجایا را در رابطه با امام عصر(عج) نیز برای کودکان بازگو کرد چرا که معصومین «کلهم نور الواحد» هستند. علاوه بر این که در این رابطه روایاتی درباره شخص امام مهدی علیه السلام وجود دارد که به توصیف آن حضرت(عج) و نوع ارتباط ایشان با شیعیان حتی در دوران غیبت می پردازد اینکه امام مهدی(عج) حتی در همین دوران غیب نیز به یاد ما هستند و برای ما دعا می کنند.

 

مهدوی نیا تصریح کرد: بیان جلوه های محبتی امام(عج)، گام نخستی است که در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد. اما گام دوم «آموزش اطاعت از امام مهدی(عج)» است. کودک هرچه بزرگ تر می شود الگوبرداری او نیز قوی تر می شود، بنابراین در اوایل نوجوانی باید سعی کرد تا امام(ع) را به عنوان یک الگو به او معرفی کرده و نوجوان را به الگوبرداری صحیح تشویق کرد. بیان ویژگی های امام(عج)، خواسته های حضرت(عج) و ... به شکل روان و ساده برای نوجوان بسیار تاثیرگذار است.

 

وی افزود: گام سوم زمانی است که نوجوان به فضای جوانی منتقل می شود که در این دوره باید مباحث معرفتی را مطرح کرد البته نه معرفت شناسنامه ای بلکه این مسئله که امام(عج) واسطه فیض الهی و آخرین امید و آخرین حجت خدا است و تنها امید شیعه محسوب می شود. گام چهارم در این زمینه نیز «آموزش حمایت» است. امامی را که محبت او را در دل کودک قرار داده ایم اطاعت از او را به کودک آموزش داده ایم و او را به عنوان الگو به نوجوان و جوان خود معرفی کرده ایم حالا باید چگونگی حمایت از او را نیز به این جوان بیاموزیم. اینکه در هر امری از تشکیل خانواده تا حضور در جامعه این حمایت چگونه میسر است و به چه شکل محقق می شود.

 

مهدوی نیا در پایان خاطرنشان کرد: اگر این چهار پله به شکل صحیح طی شود ما جوانی ولایت پذیر داریم که از دسیسه های زمانه در امان است و می تواند زمینه ساز ظهور باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.