۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: 400355

یک روزنامه انگلیسی گزارش داد، شرکت مشاوره‌ای متعلق به تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس "تقاضا کرده بود در ازای دریافت مبلغ هنگفت ۳۵ میلیون دلار برای امارات متحده عربی "شهرت و نفوذ" به دست آورد.

فیش حقوقی ۳۵ میلیون دلاری تونی بلر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، روزنامه دیلی میل انگلیس گزارش داد، اسناد متعلق به شرکت مشاوره‌ای تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس نشان می‌دهند که وی پیشنهاد یک توافق پنج ساله با امارات را داده بود که براساس آن به ازای هر سال هفت میلیون دلار  دریافت می‌کند.

طبق این اسناد این پول "هزینه‌های حرفه‌ای" و مخارج از جمله هزینه‌های حمل و نقل تونی بلر را که گفته در اولین سال بعد از قرارداد دست کم ۱۲ بار به امارات سفر خواهد کرد را پوشش خواهد داد.

آنگونه که روزنامه تلگراف گزارش داده، این پیشنهاد "شراکت راهبردی" در سپتامبر ۲۰۱۴ مطرح شده و شامل یک "دفتر مبله" که هزینه‌اش را وزارت امور خارجه امارات می‌دهد نیز می‌شود.

با این حال از آنجا که بلر همچنان تا قبل از کناره گیری در سال ۲۰۱۵ فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه بوده ممکن است وی در جریان فعالیت‌هایش برای دولت امارات مرتکب تعارض منافع شده باشد.

به گزارش تلگراف، در نامه‌ای که همراه با این پیشنهاد فرستاده شده ادعا شده که تونی بلر می‌تواند به "ایجاد شبکه‌هایی که بتوانند بر رهبران امارات سرمایه‌گذاری کنند" کمک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.