با وجود مخالفتها و بیانیه های باشگاه پرسپویس، مدافع جدا شده پرسپولیس همین روزها کارت بازی خود را از فیفا می گیرد.

پرسپولیس بازی را باخت/ رضاییان منتظر ITC نباشد

به گزارش قدس آنلاین، از اول هم معلوم بود که برنده این بازی پرسپولیس نیست. مدیران این باشگاه نه به رامین رضاییان بلکه به نابلدی خودشان باختند، به قرارداد آماتوری که همه بندهایش را علیه خود نوشته بودند؛ بی‌آنکه فردایی را در ذهن داشته باشند. باشگاه‌نشین‌های پرسپولیس که همیشه معترضند به منتقدان‌شان، امروز حتما درک کرده‌اند دلیل همه انتقادها را.

آنها اشتباه خودشان را نوشتند به پای هیات فوتبال و سازمان لیگ و فدراسیون و حالا هم از همه طلبکار شده‌اند که چرا چنین و چنان. باشگاه اما اگر قرارداد محکمی با رضاییان بسته بود آیا کسی می‌توانست به سود این بازیکن در قرارداد دست ببرد که پرسپولیسی‌ها اینطور مظلومانه ژست گرفته‌اند و خود را از هر تقصیری مبرا می‌دانند؟

اعتراضی هم اگر باشد، حق هواداران پرسپولیس است که به مدیران باشگاه و اشتباه‌های بی‌پایان‌شان معترض شوند. مدیرانی که هر روز در رسانه‌ها از خودشان دفاع کردند اما عملی نشدن تهدیدشان نشان می‌داد که چه گافی داده‌اند. آنها از قوانین فوتبال آنقدر بی‌خبرند و مشاوران‌شان چنان ناتوا‌ن که حتی نام فیفا را هم به این بازی وارد کردند؛ غافل از اینکه فیفا به پرونده شکایت باشگاه‌ها و بازیکنان هم‌ملیتی حتی نگاه هم نمی‌اندازد.

پرسپولیسی‌ها هر روز گفتند شکایت می‌کنیم اما نه شکایتنامه‌ای به میان آمد و نه مدرکی رو شد برای اثبات ادعایشان. بعد هم که خبر امضای قرارداد رضاییان با ریزه‌اسپور را شنیدند، رفت و آمدشان به فدراسیون هر روزه شد و این بار ادعا کردند که مدارک‌‌شان مقبول افتاده و قرارداد این مدافع ملی‌پوش با تیم ترکیه‌ای غیرقانونی است. اگر چه از حرف‌های دیروز معاون حقوقی باشگاه اینطور برمی‌آمد که بازی را باخته‌اند.

تقریبا ده روز پیش بود که مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال از بررسی پرونده رامین رضاییان در کمیته انضباطی خبر داد و مشخص نیست از آن روز تا حالا چه اتفاقی افتاده که پرسپولیسی‌ها را اینطور آشفته و نگران کرده است. هر چه هست، به نظر نمی‌رسد به سود باشگاه باشد. این چیزی است که از تازه‌ترین حرف‌های معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس برداشت کردیم وقتی می‌گفت: «کمیته انضباطی به‌عنوان رکن قضایی فدراسیون فوتبال طرف شکایت باشگاه نیست که بخواهد به باشگاه پاسخ بدهد.»

در ادامه، علی جمشیدی مفاد قرارداد رامین رضاییان با باشگاه پرسپولیس را اینطور تشریح کرده: «1- مطابق ماده 2 قرارداد، رامین رضاییان تا پایان فصل 96-95 بازیکن باشگاه پرسپولیس می‌باشد. 2- برابر بند 6 ماده 6 قرارداد، بازیکن بدون رضایت کتبی و قبلی تیم مجاز به شرکت در مسابقات فوتبال به هر نحو و برای هیچ تیم دیگری نیست. 3- برابر بند 14 ذیل ماده 6 قرارداد، بازیکن تحت هیچ شرایطی حق فسخ قرارداد را ندارد. 4- کلیه مطالبات بازیکن پرداخت شده و بازیکن به هیچ عنوان نمی‌توانسته فسخ یکطرفه ثبت نماید. 5- اگر بازیکن در خصوص قرارداد مدعی حقی باشد، می‌بایست بدوا به کمیته حل اختلاف مراجعه نماید که مطابق مفاد ماده 11 کمیته انضباطی باشگاه می‌باشد. با وصف موارد فوق طی چندین مکاتبه موارد به انضمام مستندات به سازمان لیگ منعکس گردید تا ضمن استیفای حقوق باشگاه از ثبت فسخ قرارداد و صدور ITC برای مشارالیه جلوگیری و مطابق مقررات اقدام نمایند و امیدواریم مرجع مرتبط در کمال بی‌طرفی به موضوع رسیدگی نماید.»

جالب‌تر از همه اما همان بند 14 ماده 6 قرارداد است که گفته بازیکن تحت هیچ شرایطی حق فسخ قرارداد را ندارد اما رامین رضاییان با همین امتیازی که از باشگاه گرفته بود، فسخ کرد و ITC خود را هم همین روزها از فیفا می‌گیرد و در سوپرلیگ ترکیه بازی می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    آقای گزارشکر قدس باسلام رضائیان عددی نبود که پرسپولیس بزرگ در مقابلش باخته باشد