پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین – سبزوار : رییس پلیس شهرستان سبزوار از دستگیری سارق جوانی  که مبادرت به سرقت لوازم ساختمانی از محل  ساختمانهای در حال احداث می نمود خبر داد .

ارتقا امنیت اجتماعی ، یک تولید اجتماعی است

سرهنگ سید محمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار  افزود : در پی چند فقره سرقت از ساختمان های درحال ساخت در خیابان های مرکزی  سبزوار  ، موضوع  به صورت ویژه در دستور کار ماموران تجسس کلانتری 12  این فرماندهی قرار گرفت.

 وی در تشریح این موضوع ادامه داد : ماموران کلانتری 12 مادر  پس از چند روز گشت زنی در این محدوده ها به مردی جوان که در حال بارگیری تعداد لوازم ساختمانی از قبیل  لوله و کابل های برق بر روی یک سه چرخ ضایعاتی درنزدیکی یک ساختمان در حال ساخت بود برخورد  نمودند و برای بررسی این مهم بلافاصله وارد عمل می شوند .

 فرمانده انتظامی سبزوار تصریح کرد : ماموران باتوجه به پاسخ های ضد و نقیض از طرف مرد جوان وی را جهت بررسی بیشتر به مقر فرماندهی این نیرو منتقل کردند .

این فرمانده انتظامی اظهار داشت : این متهم  32 ساله در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی شد ولی وقتی خود را در برابر ادله و مستندات فنی و پلیسی دید به ناچار لب به اعتراف گشود و به شش فقره سرقت در محدوده خیابان بیهق ، طالقانی و مدرس اعتراف کرد.

 سرهنگ هاشمی یاد آور شد :  در بررسی از مخفیگاه این  متهم نیز لوازم سرقتی شامل سنگ فرز ، دلر، لوله شیر آلات و ... کشف  و وی جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده متشکله تحویل مقام قضایی گردید  .  

رییس پلیس سبزوار همچنین از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت دستگیری سارقان خیابانی تحت تعقیب در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد : در این طرح که با  همکاری پلیس آگاهی و کلانتریهای تحت امر این فرماندهی اجرا شد ماموران به صورت  نامحسوس مناطق جرم خیز را تحت نظر قرار دادند و با انجام یک سری عملیات تاکتیکی وکار میدانی گسترده خوشبختانه موفق به شناسایی و دستگیری 23 سارق حرفه ای شدند .

 هاشمی در عین حال گفت : متهمین با استفاده از شیوه های نوین پلیسی  در مواجهه با بازجویی های عملی به 46 فقره سرقت خودرو ،موتورسیکلت ، اماکن خصوصی ، محتویات داخل خودرو و نیز منزل اعتراف کردند .

وی همچنین با تاکید بر ارتقا امنیت اجتماعی ، امنیت را یک تولید اجتماعی خواند و خاطر نشان کرد : در راه حفظ و گسترش فرهنگ امنیت باید تلاش مضاعف نمود .

وی از عموم شهروندان خواست در صورت برخورد و مشاهده  با هر گونه هنجار شکنی ضمن همکاری  با خادمان خود در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان  با مرکز فوریتهای پلیسی ( 110 ) تماس حاصل نمایند . / انتهای پیام    

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.