مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد هفته جاری لایحه ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران را بررسی کند.

اصرار نمایندگان کنگره بر ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه هیل، مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد هفته جاری و پیش از آغاز تعطیلات هفت هفته‌ای خود، لایحه بودجه 32.1 میلیارد دلاری سال 2017 وزارت کشور و سازمان حفظ محیط زیست آمریکا را به بحث و بررسی بگذارد. 

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا همچنین قرار است درخصوص لایحه منع خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا رأی‌گیری کنند. واشینگتن اوایل سال جاری میلادی از خرید آب سنگین ایران خبر داد. 
این در حالی است که سنای آمریکا چندی پیش و پس از هفته‌ها بحث و کشمکش به طرح مشابهی در قالب اصلاحیه بودجه آب و انرژی این کشور که خرید آب سنگین از ایران را ممنوع می‌کرد، رأی منفی داد.  
طبق گزارش‌ها، دولت اوباما ۳۲ تُن آب سنگین از ایران خریداری می‌کند. ارزش توافق فروش آب سنگین ایران به آمریکا ۸/۶ میلیون دلار برآورد شده است. آمریکا اکنون منبع تولید آب سنگین را ندارد و این توافق خرید از ایران به این کشور کمک خواهد کرد، برخی نیازهای خود را تأمین کند.
بر اساس توافق هسته‌ای ایران و 1+5، تهران متعهد شده است ذخایر آب سنگین خود را در سال‌های نخست پس از توافق، در سطح کمتر از 130 تُن نگهداری کند و در سال‌های پس از آن نیز اجازه ندهد این ذخایر به بیش از 90 تُن برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.