قدس آنلاین –ارا ک –الهه موحد: مدیرکل فرهنگی و‌ پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر کشور عنوان کرد: در دسترس بودن مواد از دیگر موضوعات خطرناک در مدارس بوده و نیاز است که به‌ دنبال راهی برای عبور از این معضل باشیم که به این منظور سالانه از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر اعتباری برای آموزش و پرورش داده می‌شود.

در دسترس بودن مواد از دیگر موضوعات خطرناک در مدارس

وی عنوان کرد: در راستای پیشگیری از  طرح تحت پوشش قرار دادن تمامی دانش‌آموزان متوسطه دوم اراک به منظور آموزش‌های پیشگیرانه اجرا می‌شود.

عارف وهاب‌زاده در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در کانون فرهنگی تربیتی امام علی(ع) برگزار شد با اشاره به معضل مواد مخدر و اعتیاد به آن اظهار داشت: مواد مخدر یکی از معضلات مهمی است که کشورهای زیادی در دنیا درگیر این بحران هستند و به‌ دنبال پیشگیری از آن اقداماتی انجام داده و برنامه‌هایی طراحی می‌کنند تا بتوانند در راستای کنترل آن عمل کنند.

مدیرکل فرهنگی و‌ پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: نبود آگاهی کافی از انواع موادمخدر و نحوه ارتباط والدین با فرزندان زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌ها می‌شود متاسفانه بسیاری از والدین نمی‌دانند که بی‌توجهی و عدم محبت به فرزند چه آسیب‌هایی را به‌دنبال دارد همین طور خیلی از آنها آگاهی نسبت به انواع موادمخدر و عوارض ناشی از آن ندارند.

وهاب‌زاده بیان داشت: در این راستا آموزش انواع مواد و عوارض آن و آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری از جمله برنامه‌هایی است که باید انجام شود، آموزه فرزندپروری با توجه به عصر حاضر که عصر سرعت و جنون سرعت است یکی از موارد مهم مطرح شده در دنیا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه مدارس نیز عوامل خطرزا زیاد است که از جمله این عوامل می‌توان به پرخاشگری، استرس و اضطراب دانش‌آموزان اشاره کرد که منشا گرایش به مواد هستند، مشکل دیگر نگرش مثبت دانش‌آموزان به مواد است که باید نسبت به این موضوع توجه کافی را داشته باشیم.

وهاب‌زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود اقدامات انجام شده تنها 10 درصد از مدارس تحت پوشش برنامه‌ریزی پیشگیری هستند، در استان مرکزی در راستای پیشگیری از اعتیاد طرحی را اجرا می‌کنیم که طبق آن تمامی دانش‌آموزان متوسطه دوم شهر اراک را برای آموزش تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی افزود: این آموزش‌ها باید استاندارد باشند و با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها انجام شوند، این برنامه‌ها در افزایش ارتباط اجتماعی سالم موثر بوده و مدارس قوی‌ترین سازمان برای اجرای این برنامه‌ها هستند که اگر به مدارس در این زمینه کمک نکنیم در آینده شاهد مشکلات بزرگتری می‌شویم.

مدیرکل فرهنگی و‌ پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی و مدیر آموزش و‌ پرورش تقاضا داریم که آموزش 6 ساعته کارکنان را جدی بگیرند، در مدارس وضع مقررات واضح کم بوده و نیاز به تعریف سیاست‌های روشن در این زمینه داریم.

وهاب‌زاده بیان داشت: اصلاح روش تدریس بحث مهمی است که برخی از معلمان به خوبی در این زمینه ورود داشتند و نیاز است که همه این موضوع را با جدیت مورد توجه قرار دهند از دیگر بحث‌های مهم نشاط اجتماعی در مدارس است که باید از فرصت‌های موجود برای تحقق آن استفاده شود بنابراین برای اجتماعی شدن امر مبارزه نیاز به همکاری همه‌جانبه است و همه باید این دغدغه را داشته باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.