تبیین اندیشه شوم وهابیت؛ رسالت امروز حوزه‌های علمیه

واقعه هشتم شوال یادآور یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ اسلام است، چه آنکه در این روز فاجعه تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع به دست وهابیت خبیث اتفاق افتاد که در حقیقت مصیبت بزرگی است که قلب نازنین ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) و دل هر مسلمان و شیعه‌ای را جریحه دار کرده و باید سالروز وقوع آن را خدمت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، رهبر معظم انقلاب و علما و مراجع معظم تقلید تسلیت بگوییم.

آنچه مسلم است اینکه به هیچ وجه نباید بگذاریم چنین روزهایی از حافظه‌ها محو شود، به این خاطر که همه مسلمانان جهان از جمله شیعه و سنی باید پی به عمق این فاجعه و توطئه شوم ببرند و در این میان رسالت مهم حوزه‌های علمیه این است که هر چه بیشتر و بهتر به تبیین فکر و اندیشه شوم وهابیت اهتمام ویژه داشته باشد.

البته به لطف الهی در حال حاضر بسیاری از مسلمانان جهان با حقیقت زشت و پلید وهابیت تکفیری تا حدود زیادی آشنا شده‌اند، اما متأسفانه هستند هنوز برخی مسلمان‌ها که تحت تأثیر افکار القایی این گروه منحرف و باطل قرار گرفته و جذب آن‌ها می‌شوند که نمونه هایش را در عضو گیری گروه هایی مانند داعش و جبهه النصره در عراق و شام ملاحظه می‌کنیم.

وهابیت در آغاز به شعار بازگشت به اسلام و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) ایجاد شد و داعیه آن را داشت که می‌خواهد به سنت سلف بازگردد، اما بعدها مشاهده کردیم که این‌ها یک فرقه باطل ساختگی از سوی استعمار پیر؛ یعنی انگلیس هستند که هدفشان نه خدمت به اسلام و مسلمین، بلکه زدن ریشه و اساس اسلام است.

امروز اگر کسی اندکی دقت و بررسی داشته باشد، به روشنی متوجه می‌شود که گروه داعش و امثال آن ، با چه اهدافی در راستای خواسته‌های شوم آمریکا و صهیونیسم بین الملل شکل گرفته و مورد حمایت استکبار جهانی قرار می‌گیرد؛ در واقع وهابیون تکفیری که امروز یکی از جلوه هایش داعش است و پیش از آن در گروه طالبان و القاعده نمود داشت، همان هدف اسلام هراسی غرب را دنبال می‌کند و به همین دلیل هم است که می‌بینیم آمریکا و همپیمانان غربی هر چند در ظاهر به خاطر مسایل بین المللی، با داعش مخالفت می‌کنند، اما عملاً اقدامی در مقابله جدی با آن انجام نمی‌دهند.

امروز وهابیون تکفیری که رژیم آل سعود و هم پیالگان منطقه‌ای اش از آن‌ها حمایت می‌کنند، دچار شدیدترین مرحله نفاق شده‌اند. به این معنا و مفهوم که از سویی سخن از توحید و مبارزه با شرک می‌زنند و پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله را برافراشته‌اند، اما در عمل همه این‌ها غلام حلقه به گوش کفار و مشرکین هستند و این جاست که باید از این‌ها پرسید، چطور یک انسان مسلمان، مدعی توحید می‌شود، اما با این حال خودش را سرسپرده کفار و مخالفان اسلام قرار می‌دهد و حال آنکه دستور اکید خدای متعال در قرآن به همه مسلمین این است که نباید کفار را به عنوان ولی و مسلط بر خود قرار دهید.

امروز دیگر نشانه‌ها و دلایل روشنی مبنی بر تبعیت وهابیون تکفیری از آمریکا و اسراییل و قدرت‌های استکباری دیگر وجود دارد و جالب اینکه هر چه زمان می‌گذرد، بیشتر از پیش اسناد رسوایی آن‌ها در این خصوص آشکار می‌شود.

از این نظر بخصوص در شرایط حساس کنونی منطقه و جهان، وظیفه و رسالت همه حوزویان بخصوص کسانی که دارای ابزار قلم، منبر و تریبون‌های دیگر هستند، این است که در زنده نگاه داشتن این روز کوشا باشند و در جهت افشاگری و آشکار کردن جنایت‌ها و افکار شوم وهابیت از هیچ کوششی دریغ نورزند تا ان شاءالله در پرتو این بصیرت دهی‌ها و روشنگری ها، هر چه بیشتر اذهان عمومی جهان اسلام از حقیقت ماجرا اطلاع یابند و از فرقه ضاله وهابیت تبری بجویند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.