قدس آنلاین- تبریز: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید برتعیین تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان دربرنامه ششم، گفت: کمیسیون اجتماعی به دنبال آن است تا با اتخاذ راهکارهایی همسان سازی حقوق بازنشستگان و یکسان‌سازی پرداخت‌ها را اجرایی کند.

ضرورت تعیین تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان دربرنامه ششم/ دولت منابع مالی همسان‌سازی را دربودجه سالانه ببیند

به گزارش قدس آنلاین از تبریزُ سلمان خدادادی در گفت وگو با خبرنگار  ما، درخصوص ضرورت توجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: اگرچه همسان‌سازی حقوق در خصوص بازنشستگان و کارمندان در همه ادوار مجلس مورد تاکید نمایندگان بوده اما تاکنون به طور جدی به این موضوع پرداخته نشده است که در این زمینه کمیسیون اجتماعی با برگزاری نشست هایی با مسئولان مربوطه پیگیری آن را در دستور کار قرار می‌دهد.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق علاوه بر بازنشستگان باید درخصوص شاغلان نیز اجرایی شود، افزود: به طورحتم باید با اتخاذ راهکارهایی همسان سازی حقوق بازنشستگان و یکسان‌سازی پرداخت‌ها انجام شود، هرچند که در حال حاضر نهادها و سازمان‌ها با جزیره‌ای عمل کردن میزانی از پرداخت ها را برای کارمندان و بازنشستگان خود دارند.

وی با یادآوری اینکه از مجلس ششم تا کنون موضوع همسان سازی حقوق و همخوانی در پرداخت‌ها مطرح بوده است، تصریح کرد: متاسفانه به دلایل گوناگون و مخالفت هایی که از سوی برخی نمایندگان مطرح شد، همچنین نبود منابع لازم در دولت اجرای این موضوع به هیچ نتیجه ای نرسیده است اما با توجه به فضای به وجودآمده علیه حقوق های نجومی باید به موضوعاتی نظیر همخوانی دریافت ها و همسان سازی حقوق بازنشستگان بیشتر از گذشته توجه شود.

خدادادی با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون اجتماعی پیگیری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را با ارایه طرحی در دستور کار قرار می‌دهند، افزود: دولت نمی‌تواند با طرح مواردی نظیر نبود بودجه کافی به راحتی از کنار اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عبور کند، هرچند که اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام ساده‌ای نبوده و باید از نظر کارشناسان مختلف در این خصوص استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه طبق تاکیدات قانون اساسی باید عدالت در دریافتی‌های بازنشستگان و همه کارمندان وجود داشته باشد، گفت: علاوه بر بازنشستگان حتی درمیان نیروی های نظامی و انتظامی باید تناسب و هماهنگی های لازم درپرداختی حقوق ها و مستمری ها ایجاد شود، بنابراین اجرای همسان‌سازی حقو ق بازنشستگان نیاز امروز جامعه است و دولت باید اعتبار لازم برای این موضوع را در بودجه سالانه درنظر بگیرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ بهانه‌ای برای اجرایی نشدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و هیات دولت باید حداقل دربرنامه ششم به این موضوع رسیدگی کرده و مشکل بازنشستگان را تعیین تکلیف کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مدیرعامل تامین اجتماعی با بیان اینکه پیگیر همسان سازی حقوق بازنشستگان هستیم ولی هنوز موفق نشده ایم، گفت: برای اجرای همسان سازی منابع مالی حدود 6 تا 7 هزار میلیارد تومان نیازاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.