قدس آنلاین- تبریز: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: علاوه بر وجود زیرساخت ها وامکانات همراهی و همدلی مسئولان استانی مهم ترین عامل پیشرفت تبریز و استان خواهد بود.

 همدلی مسئولان استانی و شهری باعث پیشرفت تبریز شده است/ ۲۰۱۸ آغاز راه جهانی تبریز است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مسعود سطانی فر امروز در مراسم افتتاح هتل کایا لاله پارک در تبریز، افزود: امروز اگر شاهد ترقی و پیشرفت تبریز هستیم این پیشرفت مرهون همراهی و همدلی مسئولان شهری و استانی است که غنیمتی بزرگ برای پیشرفت شهر و منطقه به حساب می آید.

دکتر سلطانی فر ادامه داد: این برای چندمین بار است که تاکید می کنم تبریز ۲۰۱۸ نقطه هدف برای گردشگری این شهر نیست بلکه گامی برای آغاز و خیزش در عرصه جهانی است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انجام یافته دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری همواره یکی از دغدغه‌های اساسی رئیس جمهور بوده است، از این رو ایشان نسبت به تامین زیرساخت‌های گردشگری تاکید ویژه ای داشته‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم تامین زیرساخت‌های گردشگری از جمله هتل‌های لوکس در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت و تنها ۳۳ هتل ۴ و ۵ ستاره از آغاز دولت تدبیر و امید به مجموعه هتل‌‎های لوکس کشور اضافه شد. 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریهمچنین گفت: از زمان ساخت اولین هتل کشور (گراند هتل قزوین) در سال ۱۳۰۰ تا آغاز دولت تدبیر و امید ۱۲۵ هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور ساخته شده بود که با توجه وجود ۱۷۰ هتل ۴ و ۵ ستاره در حال ساخت و ۳۳ هتل تحویل داده شده، این تعداد یک و نیم برابر تاریخ هتلداری کشور است.
وی از اجرای ۱هزار و ۷۵۲پروژه گردشگری در حال ساخت خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۲۰ پروژه مربوط به اجرای برنامه های هتل سازی است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به  انعقاد سه تفاهم نامه همکاری با کشورهای اروپایی ، خاطر نشان کرد: با کشورهای های آلمان و ترکیه به توافق رسیده ایم که هر کدام ۱۰ هتل ۵ ستاره در شهرهای مختلف کشورمان بسازند و همچنین در تفاهم با کشور فرانسه قرار بر این شده است که دو هتل فرودگاهی در فرودگاه های پایتخت احداث شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.