هفت روز پس از آغاز طرح «تابستانه کتاب»، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چند کتاب‌فروشی‌ شرکت‌کننده در این طرح بازدید کرد.

 بازدید صالحی از طرح تابستانه کتاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیدعباس صالحی 22 تیرماه در بازارچه کتاب انقلاب از دو کتاب‌فروشی مینیاتور و ققنوس و در خیابان کریم‌خان از کتاب‌فروشی رود دیدن کرد. او در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این‌که آیا از طرح‌های یارانه کتاب (کتاب‌فروشی به وسعت ایران و عیدانه کتاب) استفاده کرده است یا نه، گفت: من در زمان برپایی این طرح‌ها کتاب خریدم اما از یارانه استفاده نکردم.

در بخشی از این بازدید، مجید غلامی جلیسه - مدیرعامل خلنه کتاب - به ارائه اطلاعاتی درباره طرح «تابستانه کتاب» پرداخت که به شرح زیر است:

فروش در 6 روز بیش از یک میلیارد تومان که 200میلیون تومان آن از یارانه طرح تابستانه پرداخت می‌شود. تا کنون 26456 نفر از 426 کتاب‌فروشی، 62079 جلد کتاب خریده‌اند.

از مجموع 600 کتاب‌فروشی ثبت نام‌کرده برای شرکت در طرح تابستانه کتاب تا روز ششم این طرح  426کتاب‌فروشی به صورت فعال در این طرح مشارکت کرده‌اند. از میان ثبت نام‌کنندگان، تعداد 110  کتاب‌فروشی در شهر تهران و نزدیک 480 کتاب‌فروشی از شهرستان‌ها هستند.

رتبه‌های اول تا سوم فروش بر اساس موضوع در اختیار داستان فارسی، شعر فارسی و ترجمه داستان خارجی است. انتشارتی‌های قدیانی، ققنوس و نشر مرکز بیشترین فروش را در طرح تابستانه کتاب داشته‌اند.

پیشتازان از نظر میزان فروش نیز استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، تهران و گیلان هستند. نزدیک به ۸۵ درصد فروش در طرح تابستانه کتاب در شهرستان‌ها اتفاق افتاده و تهران تاکنون تنها نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان در این طرح فروش داشته است.

طرح «تابستانه کتاب» در بازه زمانی یک‌ماهه از 16 تیر تا 15 مرداد سال جاری در کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح اجرا می‌شود.

مسئول انتشارات ققنوس در گفت‌وگوی خود با صالحی تاکید کرد که فروش این فروشگاه در طرح تابستانه نسبت به طرح پیشین خیلی کمتر است.

همچنین مدیر کتاب‌فروشی رود همزمان با بازدید سیدعباس صالحی اعلام کرد: پس از پایان طرح تابستانه کتاب (۱۶ مرداد) کتاب‌فروشی رود به مدت یک ماه به کسانی که از این طرح استفاده کرده‌اند ۲۰ درصد تخفیف خواهد داد. استفاده از این تخفیف ویژه ملزم به مصرف یارانه طرح تابستانه در این کتاب‌فروشی نیست و به افرادی هم که یارانه خود را در سایر کتاب‌فروشی‌ها مصرف کرده باشند، تعلق می‌گیرد.

صالحی ضمن تقدیر از این اقدام از مدیر خانه کتاب خواست از این کتاب‌فروشی حمایت شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طرح «تابستانه کتاب» به کانال تلگرامی https://telegram.me/tabestanehketab))   بپیوندند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.