رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: قیام گوهرشاد نمونه بارز تلاش استعمار پیر یعنی انگلستان برای از بین بردن اسلام بود.

قیام گوهرشاد نمونه بارز تلاش انگلیس برای از بین بردن اسلام بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی ظهر سه‌شنبه در آئین اختتامیه همایش ملی قیام گوهرشاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اساس سلسله پادشاهی خلاف عقل است و هیچ معنا و مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: اینکه آقا یا خانمی پادشاه یک کشور باشد و دیگر افراد کشور دست به سینه و آماده فرمانبری از پادشاه و ملکه کشور باشند، امری غیرمنطقی و غیرقابل پذیرش است.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه در این میان سلسلسه کثیف پهلوی و در رأس آن رضا خان، بزرگترین ضربه را به اسلام وارد کردند، گفت: رضا خان عنصری بی سواد، نظامی و ساخته و پرداخته دست استعمار پیر انگلستان بود که به حکومت رسید و بنای کارش  را بر ریشه کن کردن اسلام قرار داد.

حجت‌الاسلام گلپایگانی با اشاره به داستان تحریم تنباکو گفت: انگلیسی‌ها از این موضوع  تجربه تلخی داشتند و لطمه خورده بودند و قصد داشتند این شکست را با روی کار آوردن رضاخان و از بین بردن روحانیت جبران کنند.

وی با تأکید بر اینکه قیام گوهرشاد و قتل عام مردم در آن واقعه نمونه‌ای بارز از این نقشه انگلیس است، گفت: رضاخان لطمه‌های فراوانی به اسلام و تشیع وارد کرد و قصد داشت حجاب را از در کشور از بین ببرد.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: پسررضا خان، محمد رضا نیز با شگرد دیگری همان سیاست را دنبال می‌کرد و صدمات بیشتری به کشور و اسلام وارد کرد زیرا مملکت را دربست در اختیار انگلیس‌ها قرار داده بود و فرمان سفیر آمریکا و انگلیس را اجرا می‌کرد.

گلپایگانی بیان کرد: امام خمینی (ره) و مردم مسلمان آن زمان، کشور و اسلام را نجات دادند و اگر امروز دختران مسلمان حجاب دارند، ظواهر اسلامی در کشور رعایت می‌شود و پیام اسلامی به سایر کشورها صادر می شود از برکات نهضت اسلامی الهی امام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.