وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که اواخر امروز (چهارشنبه) محل استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را که متعلق به ارتش آمریکاست، اعلام خواهد کرد.

کره جنوبی محل استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را اعلام می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، کره جنوبی و آمریکا روز جمعه اعلام کردند که تصمیم نهایی را برای استقرار این سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی به منظور مقابله با تهدیدهای کره شمالی و در بحبوحه تنش‌ها میان دو کره مستقر خواهند کرد.
ارتش کره شمالی روز دوشنبه در پی اعلام نظر مثبت سئول و واشنگتن برای استقرار این سامانه دفاع موشکی تهدید کرد که دست به اقدام متقابل می‌زند و واکنشی "فیزیکی" همزمان با استقرار این سامانه دفاع موشکی خواهد داشت.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که در ساعت 15 به وقت محلی محل استقرار این سامانه دفاع موشکی را معلوم می‌کند و آن را تا پایان 2017 عملیاتی خواهد کرد. منطقه سی ئونگ جو واقع در جنوب شرق کره‌جنوبی محل انتخابی برای استقرار این سامانه دفاعی است اما وزارت دفاع کره جنوبی این گزارش را تایید نکرده است.
هدف اصلی استقرار این سامانه دفاع موشکی از جانب ایالات متحده در کره جنوبی مقابله با تهدیدهای موشکی و اتمی احتمالی از جانب کره شمالی است.
هان مین کو، وزیر دفاع کره جنوبی در جریان صحبت در یکی از کمیته‌های پارلمانی این کشور که امروز صورت گرفت، گفت: این محل و استقرار و تاسیسات دفاع موشکی از جانب ما ارائه خواهد شد.
سامانه دفاع موشکی تاد توسط کمپانی تسلیحاتی لاکهید مارتین آمریکا ساخته شده و طراحی آن برای دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک کوتاه و میان برد است
در پی تصمیم سئول و واشنگتن برای استقرار این سامانه دفاعی در کره جنوبی  علاوه بر کره شمالی، دولت چین نیز خشمگین شده است و اعلام کرده که این اقدام دخالت آمریکا در  امور منطقه آسیاست.
در همین حال وزیر اقتصاد کره جنوبی نیز امروز به پارلمان اعلام کرد که سئول برنامه‌های احتیاطی را برای رویارویی با هرگونه اقدام از جانب چین در پی استقرار این سامانه دفاعی انجام خواهد داد.
همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره محل احتمالی استقرار این سامانه دفاع موشکی باعث تظاهراتی از سوی ساکنان مناطق اعلام شده، گردید به طوری که یکی از ساکنان در منطقه سئونگ جو، گفت: ما مخالف استقرار این سامانه دفاعی هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.