قدس آنلاین- یزد : عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : پیشینیه‎‎ی یزدی‎‎ها حکایت از پتانسیل و ظرفیت بالای استان یزد در تحقق اقتصاد مقاومتی است و این استان می‌تو‌‌اند در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور پیشتاز باشد.

استان یزد می‌تو‌‌اند در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور پیشتاز باشد.

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، حجت‌الاسلام و ‌المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در آیین افتتاح اولین جشنواره صنایع برتر استان یزد با اشاره به سرمایه‎‎های خرد اقتصادی مردم اظهارداشت :  با  بهره‎‎گیری  مناسب از این سرمایه ها می توان از ظرفیت‎‎های درونی کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره برد

وی افزود : قتصاد مقاومتی الگویی برای استمرار مقاومت انقلابی است و باید همه با اتحاد در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری گام برداریم.

این مسئول تصریح  کرد: پیشینیه‎‎ی یزدی‎‎ها حکایت از پتانسیل و ظرفیت بالای استان یزد در تحقق اقتصاد مقاومتی است و این استان می‌تو‌‌اند در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور پیشتاز باشد.

عضو کمیته فقهی بورس اوراق بهادار با تاکید بر این که برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های درونی کشور هستیم، گفت: برای تحقق این مهم در مرحله اول استفاده از ظرفیت منابع انسانی و در وهله‎‎ی بعد بهره گیری از ظرفیت‌های منابع طبیعی و مالی هستیم و آن چیزی که بر همه اینها سایه می‌اندازد، استفاده از ظرفیت‎‎ فرهنگی است

وی افزود: انسان در شرایط عادی کمتر از 10 درصد ظرفیت خود را بهره می‌گیرد اما در ضرورت و هنگام جهاد این ظرفیت به بیش از 10 برابر نیز می‎‎رسد و انصافا شرایط امروز کشور ما در شرایط جهادی قرار دارد چرا که دشمن به نوعی، جنگ اقتصادی به ما تحمیل کرده است.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه دشمنان نمی‌خواهند بگذارند ایران یک کشور پشرفته و توسعه یافته در سطح دنیا تبدیل شود، خاطرنشان ساخت: اگر دو، سه دهه به صورت جهادی به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، هیچ چیز کمتر از کشورهای توسعه یافته نخواهیم داشت.

وی همچنین ایران را دومین کشور منطقه به لحاظ داشتن طلاهای زینتی در بین مردم خواند و اظهار داشت: این سرمایه‎‎های راکدی است که می‎‎تواند توسط مردم به اوراق مالی تبدیل و برای راه‌اندازی طرح‎‎های زیربنایی کشور صرف شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.