وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که اظهارات ترکیه برای عادی سازی روابط کافی نیست و آنکارا باید سیاسیت های خود را در مقابل سوریه تغییر دهد.

شرط سوریه برای برقراری رابطه با ترکیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که اظهارات ترکیه برای عادی سازی روابط کافی نیست و آنکارا باید سیاسیت های خود را در مقابل سوریه تغییر دهد.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه در واکنش به سخنان نخست وزیر ترکیه که خواستار احیای مجدد روابط بین دو کشور شده بود، گفت: ترکیه باید مرزهای خود را بر روی گروه های تروریستی ببندد.

بن‌علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که این کشور روابط خود با سوریه را به حالت عادی باز خواهد گرداند.

نخست وزیر ترکیه در ادامه افزود: اوضاع باید در سوریه باثبات بماند تا تلاش‌های مبارزه با تروریسم به نتیجه برسد.

ییلدیریم همچنین گفت: به برقراری روابط خود با سوریه و عراق امیدوار هستیم و مطمئن هستیم که روابط طبیعی خود را با دمشق احیا می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسد IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    جناب وزیر ترکیه : کافی نیست اگر واقعا درخواست عادی سازی روابط با سوریه دارید الان بهترین وقته سریعا اقدام کنید . کلی پل پشت سرتان خراب کرده اید اصلاح انها لازم هست ؟؟ شما وقتی به سوریه همسایه چندین ساله هستید تباید و به هیچ عنوان حتی یکنفر غیر قانونی از مرز شما رد شده و به سوریه میرفت در حالیکه هزاران نفر؟؟!! با هم شدن و اتحاد در این منطقه خطرناک میتواند سریعا داعش را بیرون کرده و ارامش را به سوریه و دیگر کشور ها برگرداند