همزمان با سالگرد حادثه تخریب قبرستان بقیع به‌دست رژیم آل‌سعود صدها نفر از مردم و مسلمانان آمریکا مقابل سفارت عربستان تظاهرات کردند.

اعتراض به تخریب بقیع در  مقابل سفارت سعودی در آمریکا + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روز چهارشنبه 7 شوال مصادف بود با سالگرد حادثه‌ای جانکاه و تأسف‌بار، واقعه‌ای که توسط فرقه متعصب حاکم در عربستان اتفاق افتاد و به‌موجب آن رژیم سعودی دست به تخریب مزار ائمه بقیع سلام الله علیهم زد.

به همین مناسبت صدها نفر از مردم آمریکا و مسلمانان این کشور خود را با اتوبوس از شهر شیکاگو به واشنگتن رسانده مقابل سفارت عربستان سعودی دست به تجمع اعتراضی زدند.

این شرکت کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته  بود: «وهابی تروریست، مکان‌های مقدس را ترور نکنید», «قبرستان بقیع را بازسازی کنید», «وهابی همان داعش، مسیحیان  و مسلمانان را ترور  می‌کنند», «میراث و یادبود اسلام را تخریب  نکنید, وهابی تروریست را متوقف کنید».

در ادامه این برنامه بعد از چندین سخنرانی, شرکت کنندگان نماز ظهر و عصر را به‌جماعت ادا کردند و در ادامه زیارت عاشورا قرائت  شد. در دنباله آن چندین سخنران سخنوری کردند که سخنرانی به‌نام خانم «مدیا بنجامین» رهبر گروه کد پینک که از فعالین مدنی آمریکاست در قسمتی از سخنرانی خود گفت: "من آیا مسلمان هستم که اینجا آمدم؟" و جمعیت جواب داد نه, ایشان سؤال کرد: "آیا من شیعه و یا سنی هستم؟" همه جواب دادند نه، وی گفت: من در حقیقت یک یهودی آمریکایی هستم.

خانم بنجامین در ادامه گفت: شما فکر می‌کنید آمریکا برای چه دوست رژیم سعودی است، دوست عربستان است چون سالانه میلیاردها دلار به این کشور سلاح می‌فروشد.

وی همچنین افزود: من از طرف مردم آمریکا از دولت و کنگره می‌خواهم که 28 صفحه اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به دست داشتن رژیم سعودی در حادثه یازدهم سپتامبر را افشا کنند و همچنین به چنین رژیمی که خون هزاران کودک یمنی را با سلاح‌های آمریکایی بر زمین می‌ریزد اسلحه نفروشد.

شرکت کنندگان که بیشتر آنها با خانواده‌هایشان آمده بودند همچنین به‌طرف کاخ سفید در هوایی بسیار گرم و شرجی بیش از 30 دقیقه پیاده‌روی کردند و خود را به روبه‌روی کاخ سفید رساندند.

یکی از شرکت کنندگان به خبرنگار تسنیم گفت: ما به اینجا آمد‌‌‌ه‌ایم تا انزجار خود را از وهابیونی که به هیچ وجه بویی از معنویت، اخلاق و سنت رسول خدا نبرده‌‌اند ابراز کنیم.

وی گفت: تمام حجاج بیت‌الله الحرام در مقام ابراهیم نماز می‌گزارند. مقام ابراهیم یک میراث است، اگر ما این میراث را قبول کنیم چطور و با چه منطقی میراث گرانبهای دوران عصر اسلام مانند کوچه بنی‌هاشم و قبرستان بقیع را تخریب می‌کنیم؟

تظاهرات کنندگان در انتهای این مراسم شعار «سعودی، تروریست تروریست» سر دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.