یک عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر الگوبرداری از زندگی ساده‌زیستانه امام خامنه‌ای ، خواستار برخورد جدی با صاحبان فیش‌های حقوقی و مجازات و محرومیت آنان از مناصب دولتی شد.

الگوسازی از زندگی ساده‌زیستانه رهبرانقلاب / برخورد قاطع داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسمی نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری برخورد قاطعانه قضایی با صاحبان حقوق‌های نجومی را یادآور شد و افزود: این یک مسئله ملی است و اگر خطایی رخ داده باید برخورد شود. 

این استاد دروس عالی حوزه با بیان اینکه برخورد با متخلف منوط بر این است که تخلف وی محرز شود، خاطرنشان کرد: باید با کسانی که خلاف قانون عمل کردند یا با رفتارشان قانون را دور زده‌اند برخورد شود. برخورد هم به چند نوع است: اول اینکه وجوهی که خلاف قانون از بیت‌المال برداشت شده بازگردانند. اگر محرز شود که اینها تخلف کردند حتماً باید از کار برکنار و عزل شوند چراکه امانتدار خوبی نبودند و به بیت‌المال خیانت کردند.

وی افزود: نباید خائن را مورد اعتماد قرار داد. متخلفین باید از هرگونه فعالیت دولتی محروم شوند و نباید آنها را از جایی بردارند و بر سر کار دیگری بنشانند. اگر این اتفاق بیفتد درس عبرتی خواهد بود برای کسانی که خدا ناکرده به فکر دست‌اندازی به بیت‌المال هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی تاکید کرد که در این مسئله باید چند نکته را مدنظر قرار داد. اول اینکه بی جهت اشخاص را متهم نکنیم، آمارهای دروغ و کذب ندهیم و سیاه‌نمایی نکنیم. در کشور مدیران متعهد و پاک فراوانی هستند، زندگی آبرومندانه‌ای دارند و در زندگی‌شان برای نظام و انقلاب هزینه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسمی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب که یکی از علل وقوع پدیده زشت حقوقهای نامشروع را آسیبهای ناشی از «مستی اشرافی‌گری» دانستند، خاطرنشان کرد: مسئولینی که در پستهای بالا قرار دارند باید تلاش کنند زندگی‌شان ساده‌ باشد. زندگی رهبر معظم انقلاب را ببینند و از ایشان الگو بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ اشرافی‌گری از طرق مختلف در کشور ما ترویج می‌شود، گفت: باید فرهنگ رسانه‌ای نیز  تغییر یابد و در فیلمها و سریالهایی که ساخته می‌شود تجدید نظر شود. از طرفی روایات و آیاتی که بر ضرورت ساده‌زیستی تأکید می‌کند توسط مبلغان و وعاظ برای مسئولین و مردم بیشتر گفته شود و رسانه‌ها به آن بپردازند.

استاد خارج‌فقه حوزه با اشاره به اینکه باید سبک زندگی امیرالمؤمنین (ع)  و ائمه را در جامعه بیشتر بازگو کنند تا خلق خوی اشرافی گری از کشور ما ریشه‌کن شود، تصریح کرد: از بین رفتن اشرافی‌گری به سادگی‌ اتفاق نمی‌افتد زیرا متأسفانه این مسئله در بخشهای مختلف کشور ما ریشه دوانیده و یک کار فرهنگی متمادی می‌طلبد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.