صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه از نخست وزیر و رهبر جدید حزب محافظه‌کار انگلیس برای شرکت در مذاکرات برلین دعوت رسمی به عمل آورد.

بی‌اعتنایی معنادار آنگلا مرکل به بوریس جانسون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از "رویترز"، صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه از نخست وزیر و رهبر جدید حزب محافظه‌کار انگلیس برای شرکت در مذاکرات برلین دعوت رسمی به عمل آورد.

آنگلا مرکل در نشست خبری پس از مذاکرات قرقیزستان ضمن اعلام اینکه مشکلات بسیار زیادی در دنیا وجود دارد که نیازمند تعامل دوجانبه است، گفت: این وظیفه ماست که با دولت کشورهای متحد همکاری نزدیکی داشته باشم.

صدراعظم آلمان در ادامه افزود: من اواخر روز چهارشنبه با ترزا می گفتگو تلفنی داشتم و از او برای شرکت در مذاکرات برلین دعوت به عمل آوردم. من مشتاق به همکاری با وی هستم.

به نوشته رویترز، مرکل در خصوص انتصاب عجیب بوریس جانسون در سمت وزیر خارجه جدید انگلیس اظهارنظری نکرد و ترجیح داد سکوت معنادار اختیار کند؛ فردی که از حامیان اصلی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) بود و رقیب ترزا می در انتخابات نخست وزیری این کشور به حساب می آمد.

بی‌اعتنایی معنادار آنگلا مرکل به بوریس جانسون
بوریس جانسون؛ شهردار سابق لندن، از شخصیت‌های اصلی حامی "برگزیت"
و وزیر خارجه جدید انگلیس است


دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد به آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، گفته است که دولت ترزا می نیازمند زمان بیشتری پیش از ورود به مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست.

میزان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.