یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد توافق هسته‌ای گفت که هنر دولت و وزارت خارجه دور کردن خطر حمله نظامی و تهدیدات غرب علیه ایران بوده است.

محجوب: هنر دولت یازدهم دور کردن خطرحمله نظامی بود

به گزارش قدس آنلاین،علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  من موافق این برداشت نبودم که کسانی انتظارات اقتصادی از برجام داشتند؛ چرا که برجام یک موضوع کلان است و خطری که در برجام ما را تهدید می کرد فراتر از مسأله اقتصادی بود البته یک بخش آن اقتصادی بود اما عده ای انتظارات ماورائی از برجام داشتند.
وی افزود: پیش از انقلاب برخی می گفتند اگر انقلاب بشود درب خانه هایتان را می زنند و نفت را برایتان می آورند. آیا بعد از انقلاب چنین اتفاقی افتاده است؟ و آیا حالا که این اتفاق نیفتاده باید بگوییم انقلاب شکست خورد ه‌است. به هر حال ممکن است عده ای برداشت های دیگری داشته باشند. نمی توان گفت که اگر انتظارات عده ای برآورده نشده، برجام درست یا نادرست است.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:  آنچه که ما از برجام می فهمیم خارج کردن ایران از خطر تهاجم نظامی بود ما در خطر حمله نظامی قرار داشتیم اما متاسفانه عده ای خودرا به ندانستن می زنند زیرا خودشان مقصر این موضوع بودند.
وی با بیان اینکه گرانی و ارزانی برخی از کالاها ربطی به برجام ندارد افزود: به هر حال ما دریک مسیر ظالمانه ای قرار گرفته بودیم و می توانستیم مثل همه دنیا از حق داشتن انرژی هسته‌ای برخوردار باشیم این درحالی بود که عده ای بمب اتم هم ساختند در حالی که ایران هیچ وقت  به دنبال چنین موضوعی نبوده است.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس یادآور شد:‌ همانطور که تجمع اعتراضی کارگران معدن آبدره امنیتی تلقی شده بود و آن‌ها به شلاغ محکوم شده بودند جمهوری اسلامی ایران هم در چنین موقعیت مظلومانه ای قرار گرفته بود و باید از این شرایط خارج می‌شد؛ چرا که آن‌ها به بهانه های واهی موضوع را امنیتی و سیاسی کرده بودند.
محجوب در پایان خاطر نشان کرد: هنر دولت و وزارت خارجه این بوده که جمهوری اسلامی ایران را از خطر حمله نظامی و تهدیدات غرب دور کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.