۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 401751

سخنگوی کاخ کرملین گفت: رئیس جمهور روسیه و وزیر خارجه آمریکا دریاره همکاری نظامی در سوریه گفتگو نکرده‌اند.

تکذیب مذاکرات پوتین و کری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز جمعه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا در جریان مذاکرات اخیر با هدف از سرگیری روند صلح سوریه، درباره همکاری نظامی در خاک سوریه رایزنی نکردند.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع همکاری نظامی مستقیم در مقابله با تروریسم در خاک سوریه در این مذاکرات مطرح نشده است.

این اظهارات در شرایطی است که برخی گزارش ها فاش کردند که جان کری در دیدار با پوتین پیشنهادی مبنی بر همکاری نزدیک نظامی با روسیه برای مقابله با گروه های افراطی در سوریه را مطرح کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت تشدید فشار علیه دو گروه تروریستی داعش و النصره تاکید کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، جان کری در دیدار با پوتین که سه ساعت به طول انجامید بر اهمیت برداشتن گامهای واقعی و انجام تلاشهای دیپلماتیک درباره سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: امکان ندارد که تلاشهای دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران سوریه تا مدتی نامعلوم و بدون برداشتن گامهای معین ادامه یابد.

کری عصر پنج‌شنبه به منظور ارائه پیشنهاد کشورش به طرف روسی درباره افزایش همکاری اطلاعاتی برای مبارزه با داعش و النصره در سوریه در ازای عدم هدف قرار دادن گروههای مسلح مورد نظر این کشور از سوی روسیه وارد مسکو شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.