۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: 401815

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد تا زمانی که اتحادیه عرب در دست کسانی است که علیه سوریه دسیسه چینی می‌کنند، دمشق به بازپسگیری کرسی خود در اتحادیه عرب فکر نمی‌کند.

تکذیب سوریه برای بازپس‌گیری کرسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک منبع رسمی در وزارت خارجه و امور مهاجران سوریه ضمن تاکید بر اینکه دمشق هیچ درخواستی برای بازپس گیری کرسی خود در اتحادیه عرب نداشته است، اعلام کرد، تا زمانی که این اتحادیه در گروه دسیسه چینان علیه سوریه است، دمشق به این گزینه فکر هم نمی کند.

این منبع در واکنش به اظهارات «احمد بوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب با بیان اینکه اتحادیه عرب مسئول اوضاع جاری در لیبی بوده و با مشارکت برخی کشورهایی که بر آن سلطه دارند مواضع مشکوکی در قبال سوریه داشته و موجب هرچه بدتر شدن تنش در این کشور شده و در مسیر حل و فصل بحران آن نیز مانع تراشی می کند، گفت: سوریه تاکید می کند که هیچ درخواستی مبنی بر بازپس گیری کرسی خود در اتحادیه عرب ارائه نداده است.

منبع مزبور همچنین تصریح کرد: سوریه بار دیگر تاکید می کند تا زمانی که اتحادیه عرب در گروی سلطه برخی کشورهایی است که به توطئه چینی علیه سوریه معروف بوده و مسئول دسته بندی و ضعف در بین کشورهای عربی هستند، حتی به فکر بازگشت به این اتحادیه نیست زیرا این وضعیت موجب شده است اتحادیه مزبور نه تنها از اهداف منشور تاسیس خود دور شود بلکه با این اهداف کاملا تناقض پیدا کرده است.

این واکنش سوریه در حالی است که ابوالغیط روز گذشته اظهار داشت: سوریه نمی تواند عضویت خود را در اتحادیه عرب بازیابد مگر اینکه دولت و مخالفان در این کشور به توافق برسند.

وی همچنین گفت که موضوع سوریه بسیار پیچیده است و به نظر نمی رسد که اکنون در این اتحادیه ابتکار عملی در خصوص سوریه وجود داشته باشد که البته منظور او دعوت نکردن از بشار اسد به نشست سران اتحادیه عرب است که قرار است ده روز دیگر در موریتانی برگزار شود.

ابوالغیط همچنین گفت که بازپس گیری کرسی سوریه در اتحادیه عرب نیازمند توافق داخلی سوریه بین دولت و مخالفان این کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.