این افراد و گروه ها چنین احادیثی را دست آویز قرار داده و ادعا می کنند که مهدی شما (شیعیان) اصولا مسلمان نیست؛ چون بر اساس قانون داود و سلیمان حکم می کند!

سوءاستفاده وهابیت از احادیث برای تخریب مهدویت/مصادره منجی شیعه به نفع مسیحیت!

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام علی اکبر روستایی، کارشناس کلام و شبکه جهانی ولایت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درباره نگاه وهابیت به مسئله مهدویت گفت: نگاه وهابیت به مسئله مهدویت را می توان میان دو گروه «علمای وهابی» و «رسانه های وهابی» تقسیم بندی کرد.

 

وی افزود: علمای وهابی مانند «بن باز» و «محمد ناصرالدین البانی» که دو تن از مفتی های طراز اول وهابیون هستند و در سال های اخیر نیز از دنیا رفته اند، معتقد بودند که اصل عقیده مهدویت یک عقیده ی متواتر است. «متواتر» در اصطلاح به حدیثی گفته می شود که به قدری نقل شده باشد که انسان اطمینان حاصل کند که راویان دروغ نگفته اند و تبانی در کار نبوده است و این روایت قطعی است. بنابراین، نگاه علمای وهابی نسبت به اصل اعتقاد مهدویت اینگونه است.

 

حجت الاسلام روستایی بیان کرد: اما رسانه های وهابی در این رابطه به شکل دیگری برخورد کرده و به شکل متناوب شبهاتی را در این زمینه مطرح می کنند. از قبیل این که ایشان متولد نشده است مانند شبکه وصال عربی که این را القاء می کند. برخی رسانه ها ادعا می کنند که «مهدی» علیه السلام همان «عیسی بن مریم» علی نبینا و آله و علیه السلام است یعنی مهدی شیعیان اصولا وجود ندارد و مهدی ای که در آخرالزمان ظهور می کند شخصی نیست جز عیسی بن مریم!!

 

وی در ادامه با اشاره بخش دیگری از شبهات مطرح شده از سوی وهابیت برای ضربه زدن و تخریب آموزه مهدویت تصریح کرد: برخی نیز باورهایی را که تحت مجموعه بحث مهدویت است را زیر سوال می برند به عنوان مثال ما در روایات داریم که حضرت مهدی علیه السلام همچون داوود و حضرت سلیمان حکم می کنند، این افراد و گروه ها چنین احادیثی را دست آویز قرار دده و ادعا می کنند که مهدی شما (شیعیان) اصولا مسلمان نیست؛ چون بر اساس قانون داود و سلیمان حکم می کند.

 

این محقق مهدوی در تبیین مفهوم اینگونه احادیث ابراز کرد: معنای این دست روایات این است که امام مهدی علیه السلام نیز مانند انبیای الهی حضرت سلیمان و داود که براساس علم غیب، حکم و رفتار می کردند نه بر اساس ظاهر و بینه و شاهد؛ ایشان نیز طبق علم غیب حکم می کنند. معنای روایات این است اما آنها معنا را برگردانده و به دلخواه خود تفسیر می کنند. و ادعا می کنند که مهدی شیعیان (عج) اصولا مسلمان نیست.

 

حجت الاسلام روستایی افزود: شبهاتی دیگری نیز درباره مادر امام عصرعجل الله تعالی فرجه مطرح می کنند که ایشان کنیز بوده و چگونه و با اجازه چه کسی ازدواج کرده است؟ در حالی که این مسئله در فقه کاملا حل شده است و ما این ماجرا را درباره بانو «ماریه قبطیه» همسر پیامبر اسلام صل الله علیه وآله نیز داریم و این که کنیز اصولا نیاز به اذن پدر ندارد. اما آنها برای عوامفریبی این شبهات را مطرح کرده و به آن دامن می زنند.

 

وی خاطرنشان کرد: به غیر از علمای وهابی، طیف دیگری نیز وجود دارند که ما آنها را تحت عنوان «نوسلفی» می شناسیم. این گروه خود را وهابی قلمداد نمی کنند ولی تعارض و دشمنی شدیدی با شیعه دارند. این گروه نیز مهدویت را انکار می کنند، در حالی که پیشتر اشاره شد که علمای وهابی اصل این اعتقاد را متواتر می دانند.

 

این کارشناس در پایان یادآور شد: امثال ابن خلدون این مسئله را زیر سوال می برند. «احمد امین مصری» و «رشید رضا» که نمایندگان شناخته شده این طیف هستند معتقدند که اصولا «حدیث مهدویت» خرافه ای بیش نیست.           

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.