بنابر اعلام نیروی دریایی آمریکا، همه مسئولان حادثه تجاوز به آب‌های ایران در خلیج فارس حکم تنبیه خود را دریافت کردند. به گزارش «نِیوی تایمز،» نیروی دریایی آمریکا حکم مجازات ۲ افسر و ۲ ملوان مسئول خدمه قایق های توقیف شده در آب های ایران در اوایل سال جاری را صادر کرد.

توبیخ ۴ نفر دیگر از تفنگداران آمریکایی بازداشت‌شده در آبهای ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دریابان «فرانک مارو،» فرمانده نیروهای دریایی، اعلام کرد روز پنج شنبه هر ۴ نفر حکم توبیخ خود را بابت کوتاهی در انجام وظیفه و سرپیچی از دستور مافوق تحویل گرفتند.
فرمانده این مرکز طی بیانیه ای اعلام کرد: «برای این که نیروی دریایی ما بتواند پیوسته اعتماد و حمایت مردم آمریکا، سلسله مراتب فرماندهی و ملوانان را جلب کند، ملزم به خودارزیابی و مسئول دانستن خود در هنگام نیاز هستیم.»
افراد مذکور علاوه بر ۳ خدمه قایق ها، افسران فرمانده و اجرایی اسکادران، ناخدا یکم ارشد و مسوول نیروهای گروه مسئول و ۲ عضو پشتیبانی ساحلی، بابت مشارکت در رویداد ماه ژانویه حکم تنبیه دریافت کردند.
تحقیقات ۵ ماهه تمام خطاها و قصورها از  سوی فرماندهی تا افسران را نشان داد که منجر به بازداشت این افراد شده بود. خطاهای رخ داده به این شرح هستند:
•    افسران اسکادران ساحلی ۳ در خصوص مسیر خود از کویت به بحرین، کسی را در جریان نگذاشتند و حتی برای آن برنامه ریزی نکردند. با این که نقشه اصلی، مانع از ورود آن ها به آب های سرزمینی ایران و حوالی جزیره فارسی می شد، آن ها به سرعت مسیر اصلی خود را تغییر دادند تا تأخیر حرکت خود را جبران کنند.
•    خدمه به محض مشاهده خشکی یا بروز نقص مکانیکی، به مسئولان عملیات خود در ساحل گزارش ندادند.
•    گروه ویژه ۵۶، مسئول مستقیم مافوق اسکادران در ناوگان پنجم، وظیفه ای فراتر از توان و محدودیت های افسران به آنان محول کرد و فرهنگ «دل بخواهی» را در میان آنان ترویج نمود.
•    مرکز عملیات تاکتیکی، مسئول مسیریابی این عبور، در کار خود کوتاهی کرد و هنگام بروز مشکل واکنش ضعیفی داشت.
همچنین نیروی دریایی آمریکا ناوبان مسئول قایق ها و یکی از ملوانان ارشد وی را بابت کوتاهی در اقدام به دفاع از خدمه خود و سایرین را بابت رفتارشان در حین دستگیری توبیخ کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.