قدس آنلاین: مديركل حمل و نقل و پايانه‌های خراسان رضوی از جابه‌جایی بیش از شش میلیون تن کالا در خراسان رضوی طی بهار امسال خبر داد.

جابه‌جایی کالا از طريق  جاده‌هاي استان خراسان رضوی افزايش يافت

جواد وحدتي‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: طی سه ماهه امسال شش میلیون و یک هزار و 15 تن کالا از استان خراسان رضوی به سراسر کشور و نیز شهرستان های استان جابجا شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه درصد افزایش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: تعداد سفر باری انجام شده طی این مدت در استان نیز 446 هزار و 283 دستگاه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک درصد افزایش دارد.
مديركل حمل و نقل و پايانه های خراسان رضوی همچنین تعداد پایانه های باری در استان را يك پایانه عمومي و چهار پايانه  اختصاصي  اعلام کرد.
وی گفت: هم اکنون 270 شرکت حمل و نقل داخلی کالا در استان فعال است.
وحدتی فرد افزود: در حال حاضر همچنین 190 شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که این رقم نسبت به بهار سال گذشته، 16 درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: همچنین 75 نمايندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در این استان مشغول به کار هستند که این رقم نیز در مقایسه با بهار 1394، 14 درصد افزایش دارد.
مديركل حمل و نقل و پايانه های استان خراسان رضوي افزايش فعاليت  شركت های حمل ونقل را نشانه فعال تر شدن بازار عنوان نمود و تصریح كرد: حمل و نقل از این منظر که اصلی‌ترین زیر ساخت توسعه شناخته می شود و در نظام برنامه‌ریزی جوامع جایگاه کلیدی و ویژه‌ای دارد، ضمن اينكه می تواند موجب تسريع در شتاب توسعه بازار نيز گردد.
وی ارتقای بهره وری حمل و نقل را  لازمه توسعه اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان كرد: بخش‌ حمل و نقل جاده‌ای بایستی خود را براي حضور در بازار های بزرگتر آماده نمايد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.