قدس آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی معرفی شد و رویداد مهم مشهد ۲۰۱۷ یک فرصت ویژه برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر شهر جهانی سنگ‌های قیمتی است.

مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی معرفی شد/رویداد مهم مشهد ۲۰۱۷ یک فرصت ویژه برای معرفی شهر جهانی سنگ‌های قیمتی

به گزارش قدس آنلاین، حسین زارع‌صفت ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی معرفی شد و رسیدن به این افتخار را مرهون تلاش و حمایت تمامی مسئولان امر در سطح کشوری و استانی و رسانه‌ها می‌دانیم.
وی افزود: این انتخاب نشان‌دهنده ظرفیت‌های مشهد در حوزه بین الملل است و تحقق این رویداد حاصل چند سال کار و تلاش در این حوزه بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۶ هزار نفر در حوزه سنگ‌های قیمتی در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: در سطح استان مراکزی تخصصی مرتبط با سنگ‌های قیمتی فعال است که از جمله آنها می‌توان به مرکز زمین شناسی، هنرستان با رشته تخصصی، دانشگاه با رشته تخصصی و متصل بودن به معدن فیروزه اشاره کرد.
زارع‌صفت تصریح کرد: به زودی یک شورای راهبردی  با این موضوع به ریاست استاندار خراسان رضوی فعال می‌شود که دبیرخانه آن در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعال شده است.
وی تأکید کرد: چشم اندازهای این حوزه در یک بازه زمانی سه تا پنج ساله تعریف شده است تا بتوانیم سهم صادرات استان و کشور در این حوزه را افزایش دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه رویداد مهم مشهد ۲۰۱۷ یک فرصت ویژه برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر شهر جهانی سنگ‌های قیمتی است، گفت: باید از این فرصت بهترین استفاده و برترین بهره‌برداری را داشته باشیم.
زارع‌صفت گفت: همچنین به طور خاص به حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی، معرفی جاذبه‌ها و توسعه بازار خراسان رضوی توجه شده است و در مجموعه ۳۰ برنامه با محوریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ در دستور کار قرار گرفته است که اجرای این برنامه‌ها برعهده استانداری خراسان رضوی است و هر مجموعه نیز کمک‌های تخصصی حوزه خود را انجام خواهد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.