قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: پروژه شهرك صنعتی «بساروج» واقع در جاده «ده غیبی» مشهد با حدود دو هزار واحد تجاری و ۱۹ سال بلاتکلیفی در حالی همچنان رکورددار خلف وعده هاست که به اعتقاد سهامداران بخشیدن عطای آن به لقایش خیلی آسان تر از پیگیری مسایل آن است.

شهرك صنعتی «بساروج» همچنان رکورددار خلف وعده هاست

19 سال بلاتکلیفی «مجتمع واحدهای تعمیرگاهی خودرویی مشهد»

شهرك صنعتی «بساروج» همچنان رکورددار خلف وعده هاست

مهناز خجسته نیا: پروژه شهرك صنعتی «بساروج» واقع در جاده «ده غیبی» مشهد با حدود دو هزار واحد تجاری و 19 سال بلاتکلیفی در حالی همچنان رکورددار خلف وعده هاست که به اعتقاد سهامداران بخشیدن عطای آن به لقایش خیلی آسان تر از پیگیری مسایل آن است.

«پروژه احداث مجتمع واحدهای تعمیرگاهی خودرویی مشهد» که به دلیل همسایگی با روستای «بساروج» نام آن را نیز یدک می‌کشد، در این سال‌ها به جای عصای دست روستاییان بلای جان آن‌ها شده است.

تابلویی رنگ و رو رفته، سوله‌هایی ناتمام، ستون‌های برق بدون استفاده، تاریکی مطلق شبانه، اختلاف‌های شدید بین پیمانکار و خریداران در کنار محرومیت از خدمات رفاهی همه دست به دست هم داده اند تا این پروژه بزرگ به مخروبه‌ای بزرگ تبدیل شود.

این‌ها همه در حالی است که قرار بوده این شهرک بار مزاحمت تعمیرگاه‌های خودروهای سنگین را از روی دوش مشهد بردارد، اما حالا خودش باری بردوش این کلانشهر شده است.

اگر تاکنون گذرتان به حوالی روستای «ده غیبی» افتاده باشد، غیرممکن است چشم‌تان به سوله‌های ردیف شده این شهرک نیفتاده باشد.

در روز سکوت مطلق و هنگام شب تاریکی عجیبی در این شهرک حکمفرماست، با اینکه اهالی روستا نیز باید از میان همین شهرک عبور کنند تا به روستا برسند.

*شرحی بر ماجرا

19 سال است اعضای اتحادیه صنف خدمات موتوری مشهد جزو سهامداران این شهرك صنعتی به شمار می‌آیند، اما هنوز به نتیجه نرسیده اند.

این اتحادیه در سال 76 با دریافت مبالغی از اعضای خود اقدام به خرید زمینی به مساحت 110 هكتار كرد كه پس از انعقاد و پایان قرارداد با پیمانكار مشخص شد 66 هكتار از این اراضی به منابع طبیعی تعلق دارد و 44 هكتار از آن مستثنیات است. 

طبق مجوز صادر شده از سوی استانداری، در این پروژه هزار و 920 قطعه برای سهامداران در نظر گرفته شده است.

شماری از سهامداران این پروژه در تماس با دفتر روزنامه خواستار ورود مسؤولان برای پایان یافتن بلاتکلیفی 19 ساله سهامداران شدند.

به گفته آنان، این پروژه قرار بوده در سال 81 تحویل سهامداران شود، اما متأسفانه اختلاف مجری طرح با کارفرما سبب شده زمان تحویل واحد‌ها مدام پاسکاری شود.

* دست سهامداران هنوز خالی است

گزارشگر ما برای پیگیری خلف وعده‌ها و مطالبه سهامداران به سراغ متولیان امر می‌رود.

رئیس اتحادیه صنف خدمات موتوری مشهد در گفت‌وگو با گزارشگر ما می‌گوید: متأسفانه با گذشت 19 سال هنوز دست سهامداران از این پروژه خالی است.

سپهری درباره نتایج اعتراضات مطرح شده از سوی سهامداران این پروژه می‌افزاید: قرارداد این پروژه در سال 76 منعقد شده و 280 نفر از اعضای این اتحادیه اقدام به خرید سهام كرده اند.

وی با بیان اینكه تاکنون مکاتبه‌های بسیاری از طریق اتحادیه با مراجع رسیدگی و قضایی صورت گرفته است، اظهار می‌دارد: متاسفانه نتیجه بررسی‌های انجام شده برخلاف انتظار سهامداران بوده است.

وی مشکل اصلی این پروژه را تعلل پیمانکار در عمل کردن به وعده‌ها و طفره رفتن شرکت برق از اعطای امتیاز کنتور برق به واحدها عنوان می‌کند و می‌گوید: این در حالی است که 25 درصد پروژه آماده است، اما همچنان خاک می‌خورد.

* ورود شهرداری مشهد برای کمک به سهامداران

مدیر برنامه ریزی و نظارت بر ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد هم در گفت‌وگو با گزارشگر ما می‌گوید: به دلیل اختلافات پیش آمده بین اتحادیه و پیمانکار طبق رأی مراجع قضایی تا امسال هرگونه ساخت و ساز در این پروژه ممنوع بوده است.

وی از امضای صلحنامه ای بین طرفین شاکی این پروژه خبر می‌دهد و می‌افزاید: طبق این صلحنامه می‌توان به راه اندازی 400 واحد از این پروژه هزار و 920 واحدی تا پایان سال جاری امیدوار بود.

نعیمی مقدم با اشاره به تمهیدات انجام شده از سوی شهرداری مشهد برای کمک به اخذ امتیاز برق برای این پروژه اظهار می‌دارد: خوشبختانه در حال حاضر شرایط بهره مندی 182 نفر از مالکان این پروژه برای استفاده از تسهیلات بانکی مهیا شده، اما آنان زیر بار دریافت این وام نمی‌روند.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد برای فراهم شدن فرصت دریافت این وام 5/1 میلیارد تومان به حساب بانک عامل واریز کرده است، می‌گوید: قرار شده به هریک از مالکان این پروژه 15میلیون تومان تسهیلات بانکی برای تسویه حساب با شرکت برق ارایه شود.

به گفته وی، اما خلف وعده‌های مکرر موجب شده اعتمادی که به این پروژه بوده از سوی سهامداران و مالکان از بین برود، بنابراین رونق دوباره این پروژه خیلی سخت و زمان‌بر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.