دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: ما در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) درصدد هستیم که علاوه بر بهره‌گیری از ارگان‌ها و نهادهای کشور، از ظرفیت مردمی نیز بهره ببریم، چرا که این ظرفیت بسیار عظیمی است و نباید از آن غافل شویم.

در جشن‌های دهه کرامت از ظرفیت مردمی غافل شویم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی صبح امروز (یکشنبه 27 تیر) در نشستی که به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به این مطلب که ما سعی کرده‌ایم در برگزاری جشن‌های دهه کرامت از ظرفیت بخش‌های مردمی غافل نشویم، اظهار کرد: ما در شورای سیاست‌گذاری که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر شخصیت‌ها تشکیل شد، مصوباتی را تصویب کردیم که در این مصوبات به سازماندهی جریانات مردمی در بزرگداشت دهه کرامت بپردازیم.

وی ادامه داد: بیش از 80 هزار مسجد و مراکز دینی در کشور وجود دارد که ما نباید از این ظرفیت عظیم مردمی غافل شویم. از سال 87 تاکنون که این شورا تشکیل شده است، دستگاه‌ها و نهادهای مردمی بسیار زیادی با ستاد همکاری داشته‌اند و در شورای هماهنگی دهه کرامت عضویت پیدا کرده‌اند. از جمله اهداف جشنواره این است که ما بتوانیم عطر معنویت را در جامعه گسترش بدهیم. ما در صدد هستیم که بتوانیم از دستگاه‌ها نهایت بهره را ببریم تا آموزه‌های رضوی در جامعه ترویج پیدا کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشن‌های مردمی دهه کرامت یادآور شد:‌ محوریت ما در برگزاری جشن‌های دهه کرامت ترویج شادی و سرور در بین ملت ایران و مسلمانان جهان است و به منظور سازماندهی بهتر و بهره بردن از جریانات مردمی ما سعی کرده‌ایم که از همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی بهره ببریم. همچنین ما در جشن‌های دهه کرامت از ظرفیت حوزه‌های علمیه بهره برده‌ایم و سعی کرده‌ایم از ظرفیت کارگروه بقاع متبرکه، ‌مساجد و مصلی‌ها نیز بهره ببریم. ما حتی اگر بتوانیم از 40 درصد آن‌ها استفاده کنیم می‌توانیم عطر رضوی را در جامعه ترویج بدهیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد: محور بعدی که در جشنواره بین‌المللی به آن پرداخته‌ایم استفاده از کارگروه‌های دانشگاهی و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم رسانه ملی است. همچنین از کارگروه‌های نیروهای مسلح و بسیج مستضعفین، بانوان، ورزش و جوانان و دانش‌آموزان و سایر ارگان‌ها و نهادها بهره برده‌ایم. ما درصدد هستیم که از ظرفیت فضای مجازی بتوانیم بهره ببریم و امسال اولین سال است که آستان حضرت عبدالعظیم حسنی برنامه‌هایی را با همکاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) دارد و این ظرفیت عظیمی است که می‌توانیم از آن بهره ببریم.

وی گفت: ما در تلاش هستیم که در این دهه قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) را در انواع مراکز فرهنگی و هنری داشته باشیم و بیش از 20 هزار کانون فرهنگی و هنری در این دهه با ما همکاری دارند و برنامه‌های ارزشمندی ارائه می‌دهند. همچنین کانون‌ها و کتابخانه‌هایی در این دهه افتتاح می‌شود که برای نامگذاری آن‌ها از القاب امام رضا (ع) بهره می‌بریم. امیدواریم در این دهه بتوانیم معرفت نسبت به اهل بیت (ع) را افزایش بدهیم.

در ادامه الهیاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:‌ ما برای اینکه بتوانیم از جشنواره رضوی نهایت بهره را ببریم، اتاق‌های فکری با محوریت کتاب‌خوانی تشکیل داده‌ایم و سعی کرده‌ایم در انتخاب منابع، همه گروه‌های سنی را در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: مسابقه کتاب‌خوانی رضوی با سه اثر در این دوره از جشنواره کار خود را آغاز کرده است که برای گروه کودک و خردسال ما مسابقه‌ای را طراحی کرده‌ایم که از کتاب «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید ملامحمدی بهره برده‌ایم. «اعترافات غلامان» تألیف حمید شاه‌آبادی است که برای گروه سنی نوجوانان است و برای سایر گروه‌ها هم کتاب «امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)» از انتشارات آستان قدس رضوی است. برای اینکه همه بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند و در دسترس همگان باشد فایل پی‌دی‌اف و پرتال‌هایی را در سایر استان‌ها در نظر گرفته‌ایم.

الهیاری گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند تا 31 تیرماه در این دوره از مسابقات شرکت کنند. ما سعی کرده‌ایم علاوه بر اینکه گروه‌های سنی مختلف را در این مسابقه در نظر بگیریم به گونه‌ای عمل نماییم که خانواده‌ شرکت‌کنندگان نیز با این دوره از مسابقات درگیر باشند و 19 مردادماه اختتامیه کتاب رضوی در استان تهران برگزار می‌شود.

در ادامه قمرزاده، معاون فرهنگی-هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ما برای اینکه بتوانیم کودکان را با مفاهیم رضوی آشنا کنیم از کوتاه‌ترین راه استفاده کردیم و آن بهره گیری از جشنواره رضوی بود. کودکان می‌توانند از این طریق با مفاهیم رضوی و اهل بیت (ع) آشنا شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.