۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 402817

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که مسئولان این کشور ۱۰۳ تن از ژنرال های ارتش را در پی کودتای نافرجام در این کشور بازداشت کردند.

بازداشت ۱۰۳ ژنرال ارتش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رسانه های ترکیه اعلام کردند که مسئولان این کشور 103 تن از ژنرال های ارتش را در پی کودتای نافرجام در این کشور بازداشت کردند.

همچنین یک مقام ارشد امنیتی ترکیه اعلام کرد که دولت 8 هزار نیروی پلیس در سراسر این کشور ازجمله استانبول و آنکارا را برکنار کرد.

یک مقام بلند پایه ترکیه اعلام کرد که برخی از نظامیان بلند پایه نظامی که در کودتا شرکت کرده بودند به خارج فرار کرده‌اند.

وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد: در جریان کودتای نافرجام اخیر در این کشور حداقل 290 نفر کشته و بیش از 1400 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پیش از این اعلام شده بود که دستگاه قضایی ترکیه 1745 قاضی این کشور را به اتهام دست داشتن در کودتا بازداشت کرد. خبر بازداشت این تعداد قاضی در ترکیه در حالی اعلام می‌شود که عصر روز  شنبه سیستم قضایی این کشور اعلام کرده بود که به دنبال اقدام برای کودتا علیه این کشور، 2745 قاضی ترکیه‌ای را برکنار کرده است.

3 روز پیش شماری از نظامیان ترکیه علیه دولت این کشور اعلام کودتا کردند و با به دست گرفتن تعدادی جنگنده و بالگرد مقر پارلمان، ستاد مشترک ارتش  و وزارت دفاع ترکیه را هدف حملات خود قرار دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.