یک پهپاد یکشنبه از سوریه وارد اراضی اشغالی شد و ارتش اسرائیل نتوانست آن را سرنگون کند؛ اسرائیلی‌ها آن را زنگ خطر توصیف کردند.

نفوذ پهپاد از سوریه به اسرائیل، زنگ خطر حزب‌الله است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، روز گذشته منابع صهیونیستی اعلام کردند که یک پهپاد از سوی سوریه وارد اراض اشغالی شده و صهیونیستها نیز با دو موشک پاتریوت قصد داشتند پهپاد را منهدم کنند که موفق نشدند و دوباره به خاک سوریه بازگشت.

وبگاه خبری «واللا» اسرائیل گزارش داد که این مسئله زنگ خطری برای شهرک‌نشینان یهودی و مسئولان اسرائیلی است که در جنوب در برابر حماس و در شمال در برابر حزب الله آماده باشند.

به گزارش این وبگاه، بر اساس سناریویی که ارتش اسرائیل ترسیم کرده است، در جنگ آینده، حزب الله روزانه 1500 موشک به سوی اراضی اشغال پرتاب خواهد کرد و به استفاده از پهپاد نیز روی خواهد آورد.

طبق این گزارش، این حادثه ثابت کرد که نمی‌توان مانع از اصابت 100% موشکهای پرتاب شده به سوی اراضی اشغالی شد و این مسئله برای محیط و شهرک‌نشینان و مردم خطرناک خواهد بود. گواه این مسئله نیز تکه‌های موشک پاتریوتی بود که به یک دختر جوان آسیب رسانده و سبب شده بود که اراضی آن منطقه دچار حریق شود. در صورتی که جنگ ادامه داشته باشد، پرتاب موشک ضررهایی به مراتب بیشتر به همراه خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، این وضعیت نشان می‌دهد که جنگنده‌های از رده خارج، بسختی با رادار قابل تشخیص هستند و به سختی می‌توان جلو آن را گرفت. ارتش اسرائیل و نهادهای امنیتی این رژیم برای توسعه تکنولوژی و افزایش توانمندی خود هزینه‌های هنگفتی می‌کنند، نه فقط در نیروی انسانی نیروی هوایی خود، بلکه در راستای خرید هلی کوپتر و جنگنده نیز فعالیت دارند.

در دهه اخیر، سامانه ضدموشکی «گنبد آهنین» به سیستم دفاعی این رژیم افزوده و در برهه اخیر در آمریکا آزمایش شد. سامانه «عصای جادویی» نیز در نیروی هوایی اسرائیل در مراحل پایانی خود قرار دارد و میتواند پاسخی به پهپادها باشد.

این وبگاه در پایان می نویسد، اقدامات کاملی نمی‌توان انجام داد و در جریان جنگ، ارتش اسرائیل باید درباره مناطقی که از آن دفاع خواهد کرد تصمیم بگیرد. در آن زمان اولویتها متناسب با تحولات جنگ تغییر خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.