عضو کمیسیون امنیت مجلس با بیان اینکه اتهامات علیه برنامه موشکی ایران برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است، گفت: توسعه موشکی ایران ربطی به برجام ندارد.

کریمی‌قدوسی: توسعه موشکی ایران ربطی به برجام ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ادعای دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار کرد: بان‌کی مون فاقد استقلال سیاسی برای اعمال اختیارات خود است. گزارشی که وی درباره آزمایشهای موشکی جمهوری اسلامی قرائت کرد، به شورای امنیت سازمان ملل کد می‌دهد تا بتوانند برای تشدید تحریمها علیه ایران فعال شوند.
وی با بیان اینکه بان‌کی‌مون با ارئه این گزارش درحال نشان دادن چراغ سبز به شورای امنیت سازمان ملل است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در نوک تهدیدات کشورهای متخاصمی مانند امریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد. آنها در چهل سال گذشته نشان داده‌اند که از تمام ظرفیت سیاسی، نظامی و امنیتی خود علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل چگونه به خود اجازه می‌دهد تا برخلاف منشور این سازمان که دفاع مشروع را حق همه ملتها و دولتها می‌داند، ایران را که در برابر خطرات نظامی بالقوه و بالفعلی که در منطقه وجود دارد خلع سلاح کند و از ما بخواهد هیچ‌گونه آزمایش موشکی انجام ندهیم.
کریمی قدوسی با اشاره به اینکه براساس قانون اساسی ایران، توان نظامی هیچگاه در جنگ ابتدایی به کار نمی‌رود و جنبه دفاعی دارد، تصریح کرد: موشکهای بالستیک جنبه بازدارندگی دارند. ملت ایران مورد تهدید مستقیم و غیر مستقیم امریکا و رژیم صهیونیستی است. همچنین آمریکا در سازمان ملل نفوذ دارد و در گزارشی که توسط بان‌کی‌مون درباره برنامه موشکی ایران قرائت شد، این نفوذ به خوبی قابل مشاهده است. این نفوذ هیچ تأثیری بر ادامه روند افزایش قدرت دفاعی ایران ندارد. مسئله موشکی به برجام ارتباط ندارد و موضوعی کاملاً مستقل است.
وی درباره اظهارات ضدایرانی صدراعظم آلمان و متهم کردن ایران به ساخت موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای گفت: اتهام زدن کار بسیار ساده‌ای است و هرکس در هر گوشه از دنیا می‌تواند زبان چند مثقالی خود را به گردش در بیاورد و در جهت خیر یا شر، تولید حرف و واژه کند. قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه با این مسائل به مناقشه کشیده نمی‌شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس دهم با اشاره به آموزه‌های اسلامی تأکید کرد: داشتن سلاح هسته‌ای در اعتقادات اسلامی ما نمی‌گنجد و اسلام به ما اجازه نمی‌دهد که سلاح کشتار جمعی تولید کنیم. دین اسلام تأکید دارد که اگر قرار است سلاحی تولید شود باید «نقطه زن» باشد یعنی اگر آن را بر علیه استحکامات نظامی به کار گرفتیم فقط به آن نقطه آسیب وارد کند و حتی به محدوده آن نیز اصابت نکند زیرا ممکن است مردم بی‌گناهی در اطراف آن زندگی کنند و دچار آسیب شوند.
کریمی قدوسی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش دقت موشکها برای جلوگیری از صدمه به غیر نظامیان خاطرنشان کرد: این دستور اسلام و ولی امر مسلمین است. چگونه ممکن است جمهوری اسلامی که تا این حد به فکر جان بی‌گناهان در یک جنگ احتمالی است، به فرماندهان نظامی اجازه دهد تا موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای تولید کنند. این اتهامات علیه برنامه موشکی ایران تشویش اذهان برای رسیدن به اهداف شومی مانند تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.