نیروهای سوری هر لحظه حلقه محاصره را بر تروریست‌ها در حلب تنگ‌تر می کنند تا در نهایت سرنوشت بحران سوریه مشخص شود.

نبرد حلب؛ ضربه‌ای مهلک به تروریست‌ها و مسئله‌ای سرنوشت‌ساز در حل بحران سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، ارتش سوریه محاصره منطقه شرقی حلب را تنگ تر کرد و گلوی هزاران تروریست را با تسلط بر بخشهایی از جاده کاستیلو، فشرد.
بر اساس آخرین نقشه عملیات حلب، این عملیات از حدود سه هفته قبل با هدف تکمیل محاصره تروریستها در شرق حلب و بستن راه کمک ترکیه به تروریستها در داخل شهر آغاز شد و هدف آن تسلط تدریجی بر مواضع جیش الفتح و جبهه النصره با حداقل تلفات و به کارگیری حجم آتش بالا بود. در درگیری های شدید، ارتش سوریه موفق به پاکسازی بخشهای شمالی و مرکز و جنوبی مزارع ملاح در شمال حلب شد تا پس از آن جاده کاستیلو را زیر آتش بگیرد.
جاده کاستیلو یا خالد بن الولید، جاده ای است که تروریستها از آن برای رساندن کمک به نیروهایشان در شهر استفاده می کنند. این جاده از یک سو به شهر غازی عنتاب ترکیه و از سوی دیگر به مناطق شمالی و شرقی حلب متصل است.
ارتش سوریه با عملیات نظامی در محورهای شمالی و جنوبی این جاده، طی هفته گذشته موفق شد که پس از پاکسای مزارع ملاح و قطع راههای مواصلاتی تروریستها به منطقه شرقی در حلب، این جاده را زیر آتش بگیرد.
ارتش سوریه با پیشروی از کوی‌الخالدیه به سوی میدان لیرمون، ابتدا آن را زیر آتش گرفت و سپس پاکسازی کرد.
در ادامه، ارتش سوریه راههای امداد رسانی به حلب را قطع کرد و مناطق شرقی شهر را به محاصره خود درآورد.
بر اساس برآوردها، حدود 10 تا 15 هزار فرد مسلح در مناطق شرقی و شمالی حلب حضور دارند. در صورتی که تحت محاصره قرار گیرند ضربه مهلکی به ترورریست‌ها در شهر و در کل استان حلب وارد خواهد شد.
منابع سوری حجم آتش و شدت درگیری ها و نبرد میان ارتش سوریه و تروریستها را بی سابقه توصیف کرده اند.
به طور حتم ضربه دردناک و مهلکی که به تروریستها در حلب وارد خواهد شد، تاثیرات خود را بر بحران سوریه خواهد گذاشت و مقدمه عملیاتی آتی در استانهای دیرالزور و رقه ضد داعش خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.