قدس آنلاین: با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام از سند راهبردی توسعه شتر كشور رونمایی شد.

رونمايی از سند راهبردی توسعه شتر كشور در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، ظهر امروز و در حاشیه برگزاری همايش معاونان بهبود توليدات دامی سازمان‌های جهاد كشاورزی استان‌ها در مشهد، حسن رکنی معاون وزير جهاد كشاورزی در امور دام ضمن رونمايی از سند راهبردي توسعه شتر كشور اظهار داشت: در 16 استان كشور پرورش شتر (با تعدا 160 هزار نفر) در مناطقی صورت می‌گيرد كه خشونت طبيعت بالاست و شرايط پرورش برای دام‌های ديگر سخت يا غير ممكن است.
وی افزود: با پرورش شتر در واقع با  منابع علوفه‍‌ای فقير توليد گوشت و پروتئين امكان پذير است.
معاون وزير جهاد كشاورزی در امور دام تهيه سند راهبردی توسعه شتر كشور را يكی از كارهای ماندگار و ارزشمند دانست  و افزود: بايد در موضوعات ديگر نيز چنين اسنادی منتشر شود.
مجتبی مزروعی رئيس سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی نيز در اين مراسم اظهار داشت: در بحث توليدات پروتئينی مشكل تغذيه‌ای وجود دارد و عدم تنوع در تغذيه مسائل و مشکلات زيادی را برای جامعه انساني و امنيت غذايي ايجاد كرده است.
وی بافزود: در جهت ايجاد تنوع غذايی در جامعه، توسعه پرورش شتر كه با طبيعت و اكوسيستم استان سازگاری دارد که می‌تواند مؤثر واقع شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه با مشاركت منابع طبيعي، دامپزشكي، معاونت اموردام و دانشگاه، به موضوع شتر به عنوان يک پروژه در چهارچوب نيازهای توليدی استان پرداخته می‌شود، گفت: سعی و تلاش خادمان مردم در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های طابعه در استان‌ها  بر اين است كه تسهيلات و رديف‌های اعتباری برای این امر در نظر گرفته شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.