قدس ‌آنلاین- بیرجند- حمید قربانی: استاندارخراسان جنوبی گفت:گسترش حمل و نقل ریلی و افزایش سهم آن در جابجایی کالا و مسافر یکی از مهمترین مصادیق اقتصاد مقاومتی و از جمله مهمترین اولویت های کاری دولت تدبیر و امید در خراسان جنوبی است

گسترش حمل و نقل ریلی از مهمترین مصادیق اقتصاد مقاومتی  در خراسان جنوبی است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند ، سید علی اکبر پرویزی ظهر امروز در نشست کاری با معاون وزیر راه و شهرسازی و نیز معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه راه های کشور ، مسائل، مشکلات و درخواست های استان در این حوزه را مورد پیگیری جدی قرار داد.

وی به صدور مجوز برگزاری مناقصه یک قطعه از راه آهن استان به عنوان یکی دیگر از درخواست های استان از وزارت راه و شهرسازی در این دیدارها نام برد و گفت: گسترش حمل و نقل ریلی و افزایش سهم آن در جابجایی کالا و مسافر یکی از مهمترین مصادیق اقتصاد مقاومتی و از جمله مهمترین اولویت های کاری دولت تدبیر و امید است.

استاندارخراسان جنوبی گفت:احداث راه آهن زاهدان به بیرجند و اتصال آن به راه آهن بافق – مشهد به موازات مرزهای شرقی ، نه تنها می تواند یکی از ارکان اساسی در رشد و شکوفایی و رفع محرومیت منطقه باشد بلکه به لحاظ ملی نیز با توجه به وجود بندر چابهار در جنوب شرقی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این مهم نگاه ویژه مسئولین و دولتمردان را می طلبد.

پرویزی بیان کرد: با عنایت به تهیه اسناد مناقصه دو قطعه از راه آهن استان (۲۲کیلومتر از سمت بیرجند و ۵۱ کیلومتر از سمت کالشور) صدور مجوز برگزاری مناقصه یک قطعه از این پروژه از جمله مهمترین درخواستها این استان از وزارت راه و شهرسازی است که قول مساعد در این زمینه نیز از سوی مسئولین ذیربط داده شده است.

استاندارخراسان جنوبی گفت: محور سربیشه – درح – میل ۷۸ با وجود پایانه مرزی ماهیرود یکی از مهمترین معابر رسمی شرق کشور به کشور افغانستان می باشد و از اهمیت ویژه ای در توسعه منطقه و کشور برخوردار است.

پرویزی بیان کرد: به رغم نقش بسزای این محور در تقویت امنیت مرز و جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان و افزایش صادرات به افغانستان به دلیل کمبود اعتبارات مصوب سالانه و هزینه های هنگفت راهسازی، نه تنها بهسازی و ارتقای محور به راه اصلی با کندی انجام می شود بلکه به دلیل ترافیک سنگین محور، رویه آسفالت آن به شدت تخریب گردیده است.

وی بیان کرد: با توجه به نقش حیاتی این محور در توسعه صادرات که بی شک یکی از ارکان مهم در بحث اقتصاد مقاومتی است لازم است مسئولین ذی ربط در وزارت راه و شهرسازی نسبت به تامین منابع مالی لازم و تخصیص صددرصدی اعتبارات جهت تکمیل محور و روکش آسفالت آن از هر محل ممکن اقدام لازم را صورت دهند.

استاندارخراسان جنوبی در دیدارهای جداگانه با امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و نیز نصرآزاد معاون ساخت و توسعه راه آهن ،بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه راه های کشور مباحث مربوط به اجرای پروژه اتصال استان به خط ریلی راه اهن سراسری و نیز مباحث مرتبط با تخصیص اعتبارات تکمیل محور ارتباطی سربیشه – درح – میل ۷۸ را مورد پیگیری جدی قرار داد.

* دیدار استاندار با معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی ، در بخش دیگری از سخنان خود به تامین منابع مالی این پروژه ها به عنوان دیگر موضوعات مهم کاری استان یاد کرد و ادامه داد: در همین رابطه نیز در نشستی کاری با معاونین دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخواست های استان مطرح و قول مساعد نیز داده شده است.

پرویزی، موضوع اعتبارات جاری و تملک دارایی های سرمایه ای استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به مشکلاتی که در این زمینه نیز وجود دارد با پیگیری های انجام شده مقرر شد در آینده ای نزدیک کمیته ای از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای بررسی مشکلات استان در حوزه اعتبارات به استان سفر و نتیجه بررسی های انجام شده را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه نمایند.

وی پیگیری تخصیص اعتبارات سفر کاروان تدبیر وامید به استان را از دیگر درخواست های استان دانست و تصریح کرد: در این زمینه نیز پیرو دستور رئیس جمهوری محترم مقرر شد اقدامات و پیگیری های لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به انجام برسد تا شاهد اجرایی شدن مصوبات سفر هیات دولت به استان باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.