قدس آنلاین- بیرجند- حمید قربانی: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعلام کرد: امسال ۹۰ تن خاکشیر دراستان برداشت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش یافته است.

۹۰تن خاکشیر درخراسان جنوبی برداشت شد/  شهرستان بشرویه بیشترین سطح زیرکشت خاکشیر دراستان را داراست

به‌ گزارش قدس آنلاین از بیرجند هاشم ولی‌پور مطلق گفت: سال گذشته از 208 هکتار اراضی زیر کشت خاکشیر در خراسان جنوبی 70 تن محصول برداشت شد که در سال زراعی 95-94 میزان تولید خاکشیر در استان به 90 تن رسید.

وی افزود: برداشت خاکشیر امسال برای کشاورزان خراسان جنوبی 9 میلیارد ریال درآمد‌زایی دارد که بیشترین سطح زیر کشت خاکشیر مربوط به بشرویه است.

وی بیان داشت: خاکشیر در خراسان جنوبی فروردین ماه کاشته و اواسط اردیبهشت ماه برداشت می‌شود و این گیاه دارویی برای از بین بردن التهابات پوستی، درمان بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین ث مفید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره خاکشیر در شهرستان بشرویه گفت: هدف از برگزاری آن معرفی ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های این شهرستان بود.

ولی پور مطلق با بیان اینکه خاکشیر خراسان جنوبی به استانهای تهران، خراسان رضوی صادر می‌شود، افزود: یکی از خصوصیات خاکشیر شهرستان بشرویه این است که این محصول در این شهرستان ارگانیک بوده و از کود استفاده نمی‌شود و هم اکنون این شهرستان قطب تولید خاکشیر بوده و از کیفیت زیادی برخوردار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.