گروه «سیاست» قدس آنلاین/ محمد مهدی موسوی: معاون بین الملل اتحادیه امت واحده با تاکید بر این که نباید در مقابل کشتار و سرکوب بی رحمانه مسلمانان در کشمیر ساکت و بی تفاوت بود، خواستار ایفای نقش فعالانه‌‌تر ایران در مقابله با این کشتار از سوی ارتش هند شد.

نباید در مقابل سرکوب مسلمانان در کشمیر، ساکت بود

سید روح الله رضوی در گفتگو با خبرنگار قدس با بیان این که ارتش هند در دو هفته اخیر به شدت اعتراض مسلمانان کشمیری نسبت به شهادت یکی از مبارزین خود را سرکوب کرده است اظهار داشت: تاکنون بر اثر این حملات و فشارها حدود 45 نفر از مسلمانان کشمیر به شهادت رسیده و بیش از 200 نفر نیز بینایی خود را از دست داده‌اند، ضمن آن که در مجموع حدود 3 هزار و 500 نیز مجروح شده اند.

این طلبه کشمیری افزود: این حملات سخت و وحشیانه در حالی رخ داده که مسلمانان معترض هندی با دست خالی اعتراضات خود را اعلام داشته اند ولی ارتش هند با تمام قوا وارد عمل شده و عده ای را شهید و گروه زیادی را مجروح کرده است. جالب این که تا آن جا که بنده اطلاع دارم حتی پلیس ایالتی کشمیر نیز نسبت به این خشونت‌های کم سابقه اعتراض داشته اما ارتش هند اعلام کرده که از دولت مرکزی دهلی نو در سرکوب اعتراضات دستور می‌گیرد.

وی گفت: امروز همچنان حکومت سنگین نظامی در کشمیر برقرار است و حتی ما نمی توانیم با بستگان و اقوام خود در منطقه ارتباط تلفنی و یا اینترنتی برقرار کنیم چرا که همه سیستم‌های ارتباطی مختل است و عملاً مردم مسلمان کشمیر در خانه‌های خود محبوس هستند.

وی با اشاره به این که به تدریج برخی کشورها ولو به صورت ظاهری هم شده اعتراضاتی را نسبت به این کشتارهای وحشیانه و غیرقابل توجیه از خود نشان داده اند، گفت: وزارت خارجه آمریکا نیز در روزهای گذشته صرفاً به صدور یک بیانیه اکتفا کرده و ضمن نگرانی از اوضاع ، خواسته که دولت هند این مساله را به عنوان یک مساله داخلی حل و فصل کند و حال آن که مردم کشمیر روی همین موضع و وابستگی به هند ، اعتراض دارند.

این فعال کشمیری همچنین افزود:  علاوه بر مسلمانان هند و پاکستان حتی برخی هندوهای کشور هند نیز به این جنایت‌ها اعتراض کرده و خواستار توقف کشتار مسلمانان کشمیر از سوی ارتش هند شده‌اند.

وی با بیان این که شیعیان کشمیری نیز در این اعتراضات حضور داشته اند، ابراز داشت: برای مسلمانان و به خصوص شیعیان کشمیر، انقلاب اسلامی ایران جایگاه بسیار ویژه ای دارد و اساساً شیعه کشمیری انقلاب اسلامی ایران را جزو هویت لاینفک خود می داند.

رضوی گفت: در حال حاضر به خصوص از جمهوری اسلامی ایران که نشان داده همواره مدافع مظلومان در هر نقطه عالم به خصوص مسلمانان است انتظار داریم که اعتراض جدی خود را به مجامع بین‌المللی نشان دهد تا جلوی این خونریزی‌ها گرفته‌شده و ارتش هند به حداقل حقوق مسلمانان کشمیر احترام بگذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اعتراضات مردم مسلمان کشمیر و درخواست استقلال و جدایی طلبی آن ها از هند ریشه ای چند ده ساله دارد، تصریح کرد: در حالی که در گذشته نیز قطعنامه‌های سازمان ملل بر اعطای حق تعیین سرنوشت به مردم کشمیر تأکید کرده، اما متأسفانه دولت هند هیچ گاه به این قطعنامه تن در نداده است و حتی با تروریست خواندن مردم کشمیر و مبارزات آنان، سعی در سرکوب آنها داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.