قدس آنلاین- وحید زینالی: رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه استاندارد غذای حلال را تا ۹۸ درصد با فقه شیعه جعفری انطباق دادیم گفت: این استاندارد را توانستیم بین ۳۲ کشور تدوین کنیم.

 انطباق استاندارد غذای حلال با فقه شیعه‌جعفری و تدوین بین ۳۲ کشور/ استانداردسازی گردشگری حلال

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، نیره پیروزبخت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در سال‌های اخیر وضعیت رو به جلویی داشته‌ایم و با وجود اینکه در دوران تحریم سال‌های سختی را داشتیم، توانستیم بر خیلی از مشکلات غلبه کنیم و برای رضای خداوند و مردم یکسری کارهایی را انجام دهیم.

وب افزود: مهم‌ترین بحث برای ما سلامت و ایمنی مردم بوده و این مساله جزو وظایف اصلی سازمان است و با توجه به این مساله در چند سال اخیر توانستیم بازرسی‌های سطح بازار را گسترش دهیم تا ببینم چیزی که دست مردم می‌رسد در حد انتظارات باشد.

وی ادامه داد: برای اقدامات انجام شده خداوند توفیقی به ما داده تا بازرسی‌ها را گسترش دهیم و در کنار این مساله در بحث حقوق مصرف کننده نیز ورود کردیم و همراه با سازمان تعزیرات حکومتی حمایت و گشت‌های مشترکی داشته‌ایم که حتی بحث کم فروشی نیز کنترل می‌شود تا حقی ضایع نشود.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه در حوزه‌های دیگر نیز پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، گفت: یکی از این اقدامات ورود در حوزه حلال بوده، به طوری که از سال 88 با همه قوا ورود شد چون خطر واردات کالاهایی که حلال بودن آنها دارای شبهه بود کشور را تهدید می‌کرد، بر همین اساس همه کالاهای وارداتی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه منسوجات و پوشاک و دارویی و غیره ورود پیدا کردیم و توانستیم در موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلام نیز وارد شویم.

این مسئول ادامه داد: استاندارد غذای حلال را نیز توانستیم با بیش از 98 درصد انطباق با فقه شیعه جعفری بین 32 کشور تدوین کنیم و با توجه به این مسائل در بین کشورهای اسلامی جایگاه بهتری پیدا کرده‌ایم.

پیروزبخت، افزود: همچنین کمیته سیاست‌گذاری و راهبری حلال نیز به دولت پیشنهاد شده و در مجموع تقسیم‌بندی که انجام شده، بحث‌های شرعی و تأییدیه‌های شرعی زیر نظر آیت‌الله عالمی و بحث‌های فنی توسط سازمان استاندارد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین با رهنمودها و استفاده از فتاوای آیت‌الله شاهرودی گردشگری حلال را استانداردسازی کردیم و این جزو افتخارات ما بوده که رییس کمیته استاندارد آیت‌الله شاهرودی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.