استاندار خراسان شمالی خواستار تدوین سند توسعه رسانه‌های خراسان شمالی شد و افزود: این سند را در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح می‌کنم تا راهکارها برای ارائه کمک از مجاری دولتی به رسانه‌ها و کاهش هزینه‌های جاری آنها فراهم شود.

 سند توسعه رسانه‌های خراسان شمالی تدوین شود/‌رسانه‌ای را که دائم در حال تمجید است متملق می‌دانم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، منطقه خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشست با مدیران رسانه‌های خراسان شمالی با بیان اینکه وظیفه داریم به رسانه‌ها کمک کنیم، اظهار کرد: رسانه‌ها چشم بیدار ملت هستند و توصیه به آنها اعتدال و رعایت تقواست و اعلام کرده‌ام هیچ دستگاهی حق شکایت از رسانه‌های استان را ندارد.

وی ادامه داد: در زمینه نقد و مخالفت و آن چیزی که وظایف داتی و اجرایی رسانه‌هاست اجازه شکایت از آنها را به دستگاهی نمی‌دهم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: این حق طبیعی رسانه است که مخالفت و نقد کند و رسانه‌ای که دائم در حال تعریف و تمجید باشد را متملق می‌دانم و نمی‌شود به آن اعتماد کرد، این تمجیدها اثر می‌گذارد و افراد را از مسیر دور می‌کند.

صالحی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی شود که منافع ملی بر منافع شخصی ترجیح داده شود،  گفت: کار رسانه از نوع کار فرهنگی است و منافعش عمدتا به دیگران می‌رسد.

تعطیلی دو نشریه استانی هدیه خوبی برایم نبود

وی همچنین با اشاره به تعطیلی روزنامه اتفاقیه خراسان شمالی و نشریه شیروان‌شهر، اظهار کرد: آنچه موجب شادی ما می‌شود تولد رسانه‌ها و نه تعطیلی آنهاست.

صالحی گفت: تعطیلی دو نشریه استانی هدیه خوبی  در بدو ورودم به استان برایم نبود، آیا درست بود روزهای اولی که من آمدم  دو نشریه یک‌باره تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه خیلی عکس‌العملی کار نمی‌کنم، به‌گونه‌ای که یک مرتبه در مقابل عمل انجام شده قرار بگیرم، ادامه داد: در عین حال دوست دارم رفع مشکل شود و تاکید کرده‌ام به‌سرعت جهت رفع مشکلات نشریاتی که تعطیل شده‌اند، اقدام شود.

اختلاس‌ها و تخلفات در بدنه دولت ناشی از عدم نظارت احزاب و رسانه‌ها بود

استاندار خراسان شمالی در ادامه تاکید کرد: اختلاس‌ها و تخلفات عمده‌ای که در بدنه دولت پیش آمد ناشی از عدم نظارت گروه‌های سیاسی، احزاب و رسانه‌ها بر مدیران دولتی بود و هیچ علت دیگری نداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه استان نیاز دارد در سطح ملی تقویت شود، از رسانه‌ها خواست آنچه را که  در این زمینه می‌توانند کمک کنند، احصا کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه ماست که برای شناساندن استان تلاش کنیم و رسانه‌های استان باید در این زمینه همت کنند.

اصطلاح خراسان شمالی استانی نوجوان است را قبول ندارم

صالحی در ادامه با بیان اینکه این اصطلاح که خراسان شمالی استانی نوجوان است را قبول ندارم، اظهار کرد: در واقع استانداری و مدیریت دولتی این منطقه نوجوان است حال آن‌که منطقه، قدیمی، برخوردار از اقوام تاریخی و بافرهنگ است.

وی همچنین گفت: در دستگاه‌های اجرایی اجازه نداده‌ام در نقد گذشتگان حرف بزنند بلکه باید راهکار ارائه کنند.

خدمت به مردم قشر سیاسی نمی‌شناسد

وی همچنین با بیان اینکه خدمت به مردم قشر سیاسی نمی‌شناسد، اظهار کرد: به لحاظ سیاسی موضعم مشخص است اما برای خدمت، خود را در استان، همچون پدر خانواده می‌دانم و به مخالف و منتقد نیز توصیه می‌کنم همراه شود تا با یکدیگر کار را پیش ببریم.

صالحی با بیان اینکه خراسان شمالی سیزدهمین استانی است که در آن در نقش مدیر استانی کار می‌کنم، اظهار کرد: این افتخار را دارم که در هر استانی که خدمت کردم لقب پرافتخار همشهری را گرفتم و امیدوارم این ارزش در استان خراسان شمالی نیز حاصل شود.

دستور تخصیص صددرصدی با اولویت محور بجنورد-جنگل گلستان گرفته شد

وی با بیان اینکه کار من توپخانه‌ای است، سرباز پیاده نظام نیستم گفت: در سفری که همراه با کاروان تدبیر و امید به کرمانشاه داشتم تخصیص صددرصدی با اولویت محور بجنورد به جنگل گلستان را از نوبخت، معاون رئیس‌جمهور گرفتم همچنین از این فرصت برای مذاکره با وزرا و روسا در دولت برای توسعه استان بهره بردم.

حفظ جایگاه مدیران از واجبات است

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حفظ جایگاه مدیران و همچنین رسانه‌ها برای من از واجبات است، اظهار کرد: اصل برای بنده، تثبیت مدیران است و تا زمانی که مدیری به‌عنوان نماینده دولت در حوزه خودش است، مدافع او در سطح کلان هستم.

وی همچنین اظهار کرد: جلساتی که تشکیل می‌شود از باب نشستن و برخواستن نخواهد بود بلکه مباحث مختلف مطروحه پیگیری می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: وضعیت رسانه‌های استان مطلوب نیست و همان‌گونه که بنگاه‌های اقتصادی با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند رسانه‌ها نیز در چنین وضعیتی هستند.

محمدرحیم نوروزیان اظهار کرد: رسانه‌های استان به‌رغم مشکلاتی که دارند اما همواره خوب کار کرده‌اند و کمترین مشکلات را با آنها داشته‌ایم.

وی ادامه داد: رسانه‌های استان همواره در عرصه‌های گوناگون از جمله انتخابات یاری‌رسان بوده‌اند و برای تحقق اهداف کمک کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این نشست مدیران رسانه‌های استان به بیان دیدگاه‌ها، راهکارها و مشکلات خود پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.