قدس آنلاین: ​دبیر علمی هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی گفت: بیماری قلبی کرونر در دنیا رو به افزایش بوده که علت آن زندگی ماشینی و افزایش طول عمر است.

​بیماری قلبی کرونر در دنیا رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، منوچهر رادپور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان رضوی برگزار می‌شود و اقدام آستان قدس رضوی در امر پیشگیری و درمان بیماری‌ها شایسته تقدیر است، زیرا اثربخشی بسیار خوبی دارد.
وی افزود: آخرین دستاوردهای علمی دنیا در تشخیص و درمان بیماری قلبی، ارتباط مؤثر پزشکی با سراسر دنیا و افزایش توانمندی متخصصان داخلی در امر درمان و تشخیص بیماری قلبی از مهمترین اهداف برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی است.
دبیر علمی هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی با اشاره به افزایش بیماری قلبی کرونر در سطح جهان، خاطرنشان کرد: بیماری قلبی کرونر در دنیا رو به افزایش بوده که علت آن زندگی ماشینی و افزایش طول عمر است و چاقی، پرخوری، استرس‌های روانی، فکری و شغلی و غیره در مبتلاشدن شدن افراد به بیماری قلبی نقش دارد و اکثر جوانانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند به دلیل استرس زیاد و فشارهای مالی بوده است.
رادپور تصریح کرد: موضوع پیشگیری و درمان همیشه بخشی از دلایل برگزاری کنگره‌ها است و در ایران سیگار، فشار خون و مرض قند در ابتلای به بیماری‌های قلبی نقش دارد و باید فرهنگ پیشگیری در کشور جا بیفتد.
وی تأکید کرد: چربی‌های اشباع شده حیوانی و گیاهی و همچنین مصرف زیاد گوشت قرمز بسیار مضر است و رسانه‌ها باید در این رابطه فرهنگسازی لازم را داشته باشند و عوامل خطر بیماری قلبی را به اطلاع آحاد جامعه برسانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.