پیشنهاد سردبیر

موسسه اطلاعاتی جینز انگلیس روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: بحرین هزینه خرید تسلیحات نظامی خود را در سال جاری میلادی حدود دو برابر افزایش داده است.

 بحرین خرید تسلیحات را تا دو برابر افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه «مرآه البحرین»، بن مورس تحلیلگر ویژه امور تسلیحات موسسه جینز گفته است: واردات تسلیحات دفاعی بحرین در سال 2016 میلادی به 80 میلیون دلار (30.2 میلیون دینار) رسیده است درحالی که هزینه خرید این تجهیزات در سال گذشته 30 میلیون دلار (معادل 11.3 میلیون دینار) بوده است.
مورس در ادامه تاکید کرد: تسلیحاتی که بحرین امسال دریافت کرده است شامل موشک های هوا به هوا با برد متوسط به ارزش 16 میلیون دلار، دستگاه های لیزری تعیین فاصله به ارزش چهار میلیون دلار و موشک های ضد تانک به ارزش سه میلیون دلار و خرید خدماتی برای نگهداری هواپیماهای اف 16 به ارزش 16 میلیون دلار است.
براساس پیش بینی های موسسه انگلیسی، بحرین امسال قرار است بالگردهای کبرا به ارزش 64 میلیون دلار تحویل گیرد.
براساس آمار و ارقام انستیتو بین المللی صلح استکهلم، بحرین سالیانه مبالغ هنگفتی را در بخش امنیتی و نظامی هزینه می کند که ارزش آنها به 529 میلیون دینار (معادل 1.4 میلیارد دلار) می رسد.
در آخرین تحولات بحرین، سازمان گزارشگران بدون مرز ممنوع الخروج شدن نزیهه سعید خبرنگار زن بحرینی فرانس 24 و رادیو مونت کارلو از سوی آل خلیفه را به شدت محکوم کردند.
دادگاهی در بحرین به تازگی حکم انحلال و مصادره اموال جمعیت وفاق اسلامی را صادر کرد و پیش از آن رژیم آل خلیفه در اقدامی تمامی دفاتر جمعیت وفاق اسلامی را در این جزیره کوچک در حاشیه خلیج فارس تعطیل و 'شیخ علی سلمان' رهبر این جمعیت را به 9 سال زندان محکوم کرد.
کشورهای منطقه و جهان بارها نسبت به تبعات فشارهای سیاسی و امنیتی رژیم آل خلیفه علیه اکثریت بافت جمعیتی بحرین بر اوضاع عمومی منطقه هشدار داده اند اما شیوخ آل خلیفه تحت تاثیر رژیم آل سعود، همچنان بر تشدید فضای سیاسی و امنیتی بحرین اصرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.