رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با انتقاد از سکوت بان‌کی‌مون در کشتار ۵ هزار کودک یمنی، گفت: متاسفانه عربستان با دلارهای خود دهان بان‌کی‌مون را بسته است.

مشکلات را به گردن دولت قبل نیندازند / بستن دهان دبیرکل سازمان ملل  با «دلار»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  سراسر کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله طالقانی اظهار کرد: لازم می‌دانم یاد و خاطره ابوذر زمان، آیت‌الله طالقانی را گرامی بدارم و برای آن عالم مجاهد و فرهیخته که در راه به ثمر رسیدن نهال انقلاب تلاشها و زحمات زیادی را متحمل شد، علو درجات را خواستار هستم. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  سراسر کشور با اشاره به اهمیت نماز جمعه تصریح کرد: شرکت در نماز جمعه نوعی تمرین وحدت و نماد حضور مردم در صحنه می‌باشد و نماز جمعه یکی از عوامل بقای نظام اسلامی است که در استحکام نظام اسلامی نقش مهمی دارد. 

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه ائمه جمعه به حکم شرعی و به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، موظف به تبیین سیاستهای نظام هستند، افزود: طبق اصل 110 قانون اساسی، نخستین وظیفه رهبری تعیین سیاستهای کلی نظام با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام است و امام جمعه موظف است این سیاستها را برای مردم تبیین، تحلیل و تفسیر کند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مواضع اصولی نظام توسط ولی فقیه اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: همه این مواضع، مستند، مستدل به قواعد اسلامی و مبانی اسلامی است، زیرا ولی فقیه، فردی عادل، فقیه و کارشناس سطح بالای معارف اسلامی است.

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه با تشریح مواضع اصلی نظام گفت: اولین موضع نظام اسلامی استکبارستیزی است که این جزء مواضع اصلی نظام بوده و مبنای قرآنی دارد و همه انبیاء‌ نیز برای استکبارستیزی آمده‌اند. دومین موضع اصلی نظام اصل ضداشرافیگری است که این هم اصل قرآنی و مستندات آن در روایات و نهج‌البلاغه وجود دارد. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  سراسر کشور گفت: سومین موضع اصلی نظام مقابله با تهاجم فرهنگی است، چرا که این از اصول خدشه‌ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران است. برخورد با فتنه‌گران از مواضع اصلی دیگر نظام است که بارها از طرف رهبری بر روی آن تاکید شده است و مسئولین نیز در این موضوع باید توجیه باشند و از فتنه‌گران حمایت نکنند.

وی ترویج و تقویت ارزشهای اسلامی و انسانی  مانند جهاد، شهادت، ایثار از دیگر مواضع اصلی نظام اسلامی دانست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: حمایت از مظلومان و  محرومان جزء خطوط اصلی نظام است و حمایت جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین، یمن، لبنان، سوریه، بحرین، عراق و افغانستان در همین راستا است.

حجت‌الاسلام تقویی با انتقاد از سکوت بان‌کی‌مون در کشتار 5 هزار کودک  یمنی اظهار کرد: متاسفانه عربستان با دلارهای خود دهان بان‌کی‌مون را بسته است. سازمان ملل در مدت عمر خود و 8 دبیری که این سازمان به خود دیده است، هیچ دبیری بدتر از بان‌کی‌مون به خود ندیده است. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به ائمه جمعه نیز اظهار کرد: معظم‌له، ائمه جمعه را نماینده نظام اسلامی می‌دانند از این رو ائمه جمعه باید مواضع کلی نظام را بگویند. 

وی تقویت و توسعه تفاهم اجتماعی را از سیاستهای دیگر نماز جمعه دانست و گفت: نماز جمعه باید تفاهم اجتماعی را تقویت کند تا وحدت اجتماعی حول این تفاهم اجتماعی تحقق پیدا کند. 

حجت‌الاسلام تقوی در پایان با انتقاد از برخی از مواضع دولت، اظهار کرد: نباید دولت مشکلات را به گردن دولتهای گذشته بیندازد. مسئولین اجرایی و دولتمردان از اقتداری که مردم به آنها داده‌اند پاسداری کنند و ادبیاتی را به کار گیرند که به اقتدار ما صدمه وارد نکند تا رضایت مردم که برای دولت سرمایه است، حاصل شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.