۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 404488

اعضای پیشین کنگره آمریکا بر این باورند که رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان نتوانسته‌اند به وعده‌های خود عمل کنند و انتظارات واشنگتن از حکومت فعلی این کشور برآورده نشده است.

انتظار آمریکا هنوز برآورده نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، تعدادی از اعضای پیشین کنگره آمریکا  اعلام کردند: تاکنون رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان موفق به انجام وعده‌ها و تعهدات خود نشده‌اند.

«جیم موران» عضو سابق کنگره آمریکا در این باره اظهار داشت: آنچه را که آمریکا از حکومت وحدت ملی افغانستان انتظار داشت برآورده نشده است.

وی اظهار داشت: تاکنون توافق سیاسی میان رهبران و ایجاد حکومت وحدت ملی افغانستان شیوه‌ای کارآمد برای اداره این کشور نبوده و مردم نیز از حکومت فعلی ناراضی هستند.

عضو پیشین کنگره آمریکا افزود: با وجود نارضایتی مردم افغانستان از رهبران حکومت وحدت ملی، باز هم کنگره آمریکا توجه ویژه‌ای به این کشور دارد و محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور و عبدالله عبدالله رئیس‌اجرایی دولت کابل هنوز هم حمایت واشنگتن را با خود دارند.

جیم موران اذعان داشت: از سوی دیگر آمریکا از عملکرد پاکستان نیز ناراضی است، اما افغانستان به دلیل همسایه بودن با این کشور به ناچار گزینه‌‌ای جز همکاری با ارتش و دولت پاکستان را ندارد.

وی در ادامه تأکید کرد: افغانستان باید بدنبال راهی برای باقی ماندن در کنار پاکستان باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که چندی قبل کنگره آمریکا پاکستان را متهم به حمایت از تروریسم و افراط‌گرایی کرد و عامل اصلی مشکلات افغانستان را اقدامات این کشور دانست.

کنگره آمریکا از باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور خواسته بود تا در مورد روابط و سیاست‌های واشنگتن با اسلام‌آباد تجدید نظر کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.