دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان اینکه کنسولگری عربستان در شمال عراق تروریست به ایران اعزام می‌کند، گفت: سعودی‌ها شرورترین حکومت روی زمین هستند و با جنون خود منطقه را به آشوب می‌کشند.

اعزام تروریست به ایران توسط عربستان / تحریمها و بی‌عرضگی مدعیان، مانع رشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (شنبه 2 مرداد) در همایش سیاسی استانی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه سپاه کرج و استان البرز از قدیمی‌ترین سپاه‌های ایران اسلامی است گفت: این سپاه از همان روزهای اول پیروزی انقلاب تشکیل شد. لشکر و سپاه استان البرز، کارنامه بسیار خوبی دارند. شهدایی چون آجرلو، کلهر و احسانی نژاد و شهدای مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده و پاسداران کرج در عملیاتهای زیادی شرکت داشتند. این سپاه در قریب نوزده یا بیست عملیات لشکر 10 سید الشهدا (ع) شرکت داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما پاسداران انقلاب زمانی که وارد سپاه شدیم بحث بود که چه روزی را به عنوان «روز پاسدار» انتخاب کنیم، یادآور شد: در سالهای اول انقلاب، هر نهاد و سازمانی یک روز را انتخاب می‌کرد. پیشکسوتان سپاه، روز میلاد امام حسین (ع) را انتخاب کردند و متعهد شدند که تا آخر حسینی بمانند. ما خستگی ناپذیر هستیم چون تعهدی حسینی به جمهوری اسلامی، مردم و ولایت فقیه دادیم. خستگی ناپذیری مهمترین ویژگی سپاه است.

وی افزود: امروز می‌خواهیم بر سر نظام جمهوری اسلامی گفتگویی داشته باشیم. ارزشها و دشمنانش را بشناسیم و ببینیم کجای تاریخ ایستاده‌ایم. باید  به پشت سرمان نگاه کنیم و ارزشهایمان را بشناسیم. زمانی که نگاه می‌کنیم که ترکیه برای پنجمین بار با کودتا مواجه شده است. اوضاع اسفناک در سوریه و عراق و بحرین و افغانستان را می‌بینیم. دموکراسی ترکیه‌ای و پادشاهی عربستانی را می‌بینیم، موقعیت خوبی است که جمهوری اسلامی را بار دیگر بشناسیم.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه اخیراً با کودتای ترکیه ، غربزده‌ها در خودشان فرو رفته‌اند که چرا با جمهوری اسلامی مخالفت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ثبات سیاسی و دموکراسی جمهوری اسلامی مثال زدنی است. امنیت و رفتار درست در روابط بین‌الملل ایران مورد تأیید بسیاری از ملتها و کارشناسان است. باید جمهوری اسلامی را از منظر ارزشها و دستاوردها دوباره ارزیابی کرد و این میراث امام را دوباره نگاه کنیم.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی چند ارزش مهم در خود دارد، متذکر شد: در نگاه به بیرون، ما چند حرف مهم داریم. نخست اینکه مرزهای بین‌المللی را به رسمیت بشناسید. با جنگ و خونریزی وارد کشورها نشوید. همه مرزهای بین‌المللی محترم هستند و ما به همین دلیل با جنگها مخالفیم. ما با حمله عربستان به یمن مخالفیم چون تجاوز به حقوق یک ملت است.

وی افزود: اصل دومی که ما دنبال می‌کنیم، احترام به انتخاب مردم است. ما مردمسالاری را قبول داریم و کودتایی مانند کودتای ترکیه را قبول نداریم. ما از اصول حمایت می‌کنیم. باید به انتخاب مردم احترام گذاشت. آل خلیفه باید به مردم خودش احترام بگذارد. ما در بحرین دخالتی نکردیم اما انتقاد که می‌توانیم بکنیم. چرا هر بحرینی یک رأی ندارد. ما تبعیض مذهبی در بحرین را قبول نداریم.

سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه مسئله بعدی استقلال کشورهاست، بیان کرد: سوریه و عراق استقلال دارد و ما به این دولتها که از ما کمک خواسته‌اند کمک می‌کنیم.کنسولگری عربستان در شمال عراق به منظور مداخله در امور ایران و عراق به حزب کوموله کمک می‌کند و تروریست به ایران اعزام می‌کند که با هوشیاری نیروهای انقلاب، با شکست مواجه شده است. ما این اعتقادات را داریم و با عربستان که به این اصول متعهد نیست مشکل داریم. سعودی‌ها شرورترین حکومت روی زمین هستند و با جنون خود منطقه را به آشوب می‌کشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم سالاری دینی یک ارزش است و شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد، گفت: اگر کسی به این مردمسالاری اعتراض ساختارشکن داشته باشد در مقابل جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد. کسانی که این ارزش را به صورت غیرقانونی مخدوش کنند، جمهوری اسلامی در مقابلشان می‌ایستد. کسانی با ما دوست هستند که ارزشهای ما را حفظ کنند. مساله دوم، استقلال ماست. ما با هر کسی که بخواهد نفوذ کند و ما را وابسته کند، دشمن هستیم.

وی با بیان اینکه اگر یک گروهی بخواهد بر خلاف استقلال گام بردارد، نمی پذیریم، بیان کرد: عدالت سومین ارزش جمهوری اسلامی در داخل است. اگر حقوقهای چند ده میلیونی داده شود و عده‌ای محتاج نان شب باشند، ازعدالت به دور است. مبارزه با ظلم و فقر و فساد نیز از ارزشهای ماست. نکته اساسی این است که ولایت فقیه هم از مهمترین ارزشهاست و  ارزشها توسط ولایت فقیه حفظ می‌شود. از سوریه و یمن تا در داخل کشور، پاسداران انقلاب هستند که از ارزشها دفاع می‌کنند و از دستاوردهای انقلاب در مقابل انحرافات ایستادگی می‌کنند.

سرلشکر رضایی با مقایسه دستاوردهای جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه گفت: برخی می‌گفتند که نظام ترکیه‌ بهتر از نظام ایران است، چون اقتصاد پیشرفته‌تری دارد. حالا ببینند که در کودتا دهها نفر کشته شدند و دستگیریهای ترکیه از بیست هزار نفر گذشته است و معلوم نیست چه زمانی به ریل قبل برگردند. در سال 88 بسیج و سپاه مجروح داد اما کمترین آسیب به مردم رسید.

وی با بیان اینکه در مقایسه با اطراف از نظر ثبات سیاسی و رعایت اصول ارزشی خودش، ما سر هستیم و بسیار جلوتریم، خاطرنشان کرد: از نظر دستاوردها  بعد از سیصد سال، ایران امنیت و اقتدار خودش را دست آورده و برای مذاکره با ایران شش کشور با ما سر یک میز می‌نشینند. در گذشته تنها کشورهایی مانند الجزایر با ما طرف می‌شد و این تحقیر بود اما در برجام همه قدرتها آمدند. ما اکنون با منفورترین دشمنان بشر می‌جنگیم. با امریکایی روبرویی هستیم که دروغ می‌گوید و پشتیبان عربستان و رژیم کودک‌کش اسرائیل است. در اردوگاههای سوریه، بسیاری از کودکان بدون پدر و مادر آوارهاند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه سپاه تعهد حسینی داده است، تأکید کرد:  نیروهای انقلاب کجا وارد اقتصاد کشور شده‌اند؟ از ابتدای انقلاب دولتها تحت تأثیر دیگران، اقتصاد را به نیروهای انقلاب نداده‌اند. اگر ایراد به  جمهوری اسلامی در اقتصاد وارد می‌کنند، نمی‌پذیریم. ما در تحریم بودیم و با کارشکنی لیبرالها و تکنوکراتها مواجه بودیم. مقاومت منفی‌ای که حالا نیز موجب رکود شده است. کارشکنی داخلی و تحریم بیرونی وبی‌عرضگی مدعیان ترقی وغرب‌زده با هم مانع رشد اقتصاد ما شده‌اند. چرا چشم انداز و سیاستهای کلی رهبری اجرایی نشده؟ اگر اینها اجرا می‌شد، پیشرفت اقتصاد ما ده برابر می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر سیاستهای نظام و رهبری اجرایی نشود، بیکاری و تبعیض می‌ماند، گفت: در جایی که نمی‌گذارند رهبری و نیروهای انقلاب وارد شود، نقایص و ضعفها زیاد است. ما از دولتها گله‌مند هستیم و امیدواریم که روزی برسد که همانند دفاع و اقتدار، در اقتصاد و فرهنگ هم شکوفا شویم. با همه کارشکنیها پیشرفت خوبی داشتیم اما پیشرفتی که در حالت محاصره و کارشکنی داخلی بوده است.

در ابتدای این مراسم سردار استاد حسینی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) ضمن عرض خوش آمد به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و ذکر خاطراتی از مجاهدتهای سرلشکر رضایی در دوران دفاع مقدس، گزارشی از وضعیت سپاه استان ارائه کرد. در ادامه این مراسم با حضور محسن رضایی از تعدادی از مدافعین حرم، تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    برادر.جان.امیدوارم.خواب.نما.نشده.باشی.وقتی.روابط.به.کلی.قطع.میباشد.پس.مگر.توریستی.هم.از.اتباع.عربستان.به.ایران.هم.امدهاند.که.ما.خبر.نداریم.
  • مهندس مهراب لاهیجانی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    2 0
    سلام سردار ،چرا موشک های ناشناس به نزدیکی ریاض اصابت نمیکند؟