۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: 404662

وزیر امور خارجه انگلیس وعده داد، توافقی در خصوص توازن آزادی تحرک و تجارت با اعضای اتحادیه اروپا حاصل می‌شود و قرار است انگلیس در عرصه بین‌المللی بیش از پیش حاضرتر، فعال‌تر و با انرژی‌تر باشد.

وعده جانسون به توافق بیشتر با اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شینهوا، بوریس جانسون برای نخستین بار به عنوان وزیر امور خارجه انگلیس به مقر سازمان ملل در نیویورک سفر کرد و در نشست شورای امنیت نسبت به تصویب یکپارچه قطعنامه امحای تسلیحات شیمیایی در لیبی رای مثبت داد و سپس با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل دیدار و حول محور مسائل مقابل با تروریسم صحبت کرد.

بوریس جانسون مقابل ساختمان شورای امنیت درباره توازن کنترل مهاجرت اتحادیه اروپا و دسترسی به یک بازار واحد به خبرنگاران گفت: شکی ندارم که این توازن می‌تواند برقرار شود و طی چند هفته آتی در خصوص آن در دولت و با شرکا و دوستان اروپایی‌مان صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین شکی وجود ندارد که این مساله می‌تواند به روند مسائل اقتصادی سرعت ببخشد و این به نفع انگلیس و اتحادیه اروپا است. فکر می‌کنم توافق به زودی حاصل می‌شود و هر چه سریعتر این توافق شکل گیرد بهتر است.

جانسون تاکید کرد: انگلیس به خاطر خروج از اتحادیه اروپا از نقش جهانی‌اش دست نمی‌کشد. بریگزیت به درستی درک نشده است. ما قصد داریم نسبت به قبل در همکاری، مشارکت و حمایت از دیگر کشورهای اروپایی متعهدتر باشیم. انگلیس در سیاست دفاعی، هماهنگی سیاست خارجه یا مقابله با تروریسم و دیگر زمینه‌ها حاضرتر، فعال‌تر و پر انرژی‌تر از قبل خواهد بود.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: قابل توجه است که در چند هفته گذشته از زمان انتشار نتیجه‌ رفراندوم حال و اوضاع در کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان تغییر کرده و مردم شروع کرده‌اند به درک فرصت‌ها و جنبه‌ مثبت بریگزیت. صحبت‌هایی که اخیرا با همتاهای اروپایی‌ام داشتم بسیار دلگرم کننده بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.