قدس آنلاین/ گناباد: نوشت‌افزارهای بومی گناباد امسال برای سومین سال متوالی در بازار لوازم‌التحریر شهرستان به فروش خواهد رسید.

سومین نسخه جدید نوشت‌افزارهای بومی گناباد تولید شد

مبدع این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: دفاتر بومی گناباد در این سه سالی که تولید شده است، به دنبال شناسناندن آثار و جاذبه‌های گردشگری، معرفی صنایع دستی و نیروی قوی انسانی و فرهیختگان شهرستان در دوران معاصر و آداب و رسوم غنی این شهرستان به دانش‌آموزان و نوجوانان گناباد بوده است.

سعید مقدم افزود: سال اولی که این دفاتر وارد بازار شد، تنها 5 درصد بازار را به خود اختصاص داده بود که در سال بعد این آمار به حدود 25 درصد افزایش یافت و امیدوارم که در سال سوم بتوانم در رقابت با برندهای مختلف کشوری، 40 درصد بازار نوشت‌افزار گناباد را به خود اختصاص دهم.

وی افزود: امسال طرح خواجه اختیار الدین منشی گنابادی، قنات قصبه گناباد، پارک قوری که در قالب یک خانواده موفق گنابادی ا‌ست، مؤسسه خیریه ثامن الحجج (ع) و دو طرح نوشتاری که یک کدام از آن از اشعار فردوسی در رابطه با گناباد است، استفاده شده است.

این دانشجوی گنابادی اضافه کرد: امسال تغییری نیز در نوشت‌افزارها به وجود آورده و به جای استفاده از مقوا بر روی جلد دفاتر، از چوب استفاده شده است که به مقاومت بیشتر کلاسورهای دانشجویی کمک می‌کند.

مقدم خاطرنشان کرد: اثرگذاری این طرح روی مخاطبانی که از ابتدا در نظر داشتم، بسیار بالا بوده و احساسم بر این است که معرفت دانش‌آموزانی که از این‌گونه دفاتر استفاده کرده‌اند، نسبت به تاریخ کهن شهرشان بیشتر شده است.

وی از تولید دیگر لوازم‌التحریر بومی با نگاه اقتصاد بومی خبر داد و گفت: افزون بر دفاتر، جامدادی و کیف‌های دانش‌آموزی تولید شده که همگی ساخت ایران بوده و سعی شده در هیچ شرایطی از کالای خارجی در روند تولید محصولات استفاده نشود.

مبتکر نوشت‌افزارهای بومی گناباد تصریح کرد: هر چند که اثرگذاری این طرح‌ها شاید مطلوب ارزیابی شود، اما به‌واقع شاید راهگشای مقابله با فرهنگ تهاجمی که از بیرون وارد می‌شود، نباشد و برای همین طی صحبت‌هایی که با خیرین گناباد داشته‌ام، طرح ایجاد پیش‌دبستانی با محوریت آموزش تعالیم و باورهای بومی منطقه را داده‌ام تا سال‌ها بعد افسوس از بین رفتن بسیاری از تعالیم غنی شهرمان را نخوریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.