وزیر جدید دارایی بریتانیا با هدف کاهش نگرانی مقام‌های ارشد مالی و اقتصادی جهان، گفت: مسیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا طی ماه‌های آینده روشن‌تر خواهد شد.

 روشن‌ شدن مسیر خروج بریتانیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، فیلیپ هاموند وزیر جدید دارایی بریتانیا پس از دیدار با وزرای دارایی گروه 20 تاکید کرد: روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا پایان امسال شفاف تر خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که در طول دو سالی که روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا طول می کشد، بازارهای مالی با نوساناتی روبرو شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید به عنوان دولت آماده باشیم، بانک مرکزی انگلیس باید به عنوان مسئول سیاست های پولی آماده باشد، سیاست های لازم و مناسبی باید اتخاذ شود تا به هرگونه بی ثباتی در زمان اجرای روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پاسخ داده شود و اقتصاد بتواند روال عادی و طبیعی خود را طی کند.

وزیر دارایی بریتانیا گفت: نگرانی ها نسبت به شوک ناشی از همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب افزایش نااطمینانی درباره وضعیت اقتصاد جهانی شده است.

مقامهای ارشد مالی کشورهای عضو گروه 20 در نشستی در شهر چنگدوی چین شرکت کرده اند. مقامهای شرکت کننده در این اجلاس دو روزه خواستار روشن شدن روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شده اند.

هاموند افزود: وقتی که بتوانیم مقررات شفافی را برای خروج از اتحادیه اروپا تنظیم کنیم، آنگاه روند خروج آغاز خواهد شد و نگرانی و نااطمینانی کاهش خواهد یافت. اگر شرکای اتحادیه اروپایی ما به این دیدگاه به طور مثبت پاسخ دهند، بی شک مذاکرات آغاز خواهد شد، بنابر این احساس من این است که اواخر امسال روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شفاف تر خواهد شد. به نظر من، این مساله یک نشانه اطمینان بخش برای جامعه کسب و کار و بازارها ارسال خواهد کرد.

52 درصد مردم بریتانیا در همه پرسی 3 تیرماه خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

بسیاری از رهبران اروپایی خواستار آغاز سریع مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شده اند.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر جدید این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.