دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه مولد اصلی ناامنی، دستگاه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی اروپایی‌ است، گفت: آنها امروز تاوان خطای حمایت از تروریستها را می‌پردازند.

اروپا درحال تاوان پرداختن /  مراسم برائت از مشرکین در تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به نزدیک بودن سالگرد جنایت ددمنشانه آل سعود در به خاک و خون کشیدن حجاج ایرانی در سال ١٣٦٦ گفت: امسال با توجه به موانعی که سعودیها برای حجاج ایرانی جهت شرکت در حج تمتع ایجاد کرده‌اند، مراسم برائت از مشرکین در تهران و در سراسر ایران برگزار شود.

حبیبی با برشمردن برخی از جنایات و خباثتهای آل سعود، اظهار کرد: اهانت به نوجوانان ایرانی در فرودگاه جده، فاجعه منا، شهادت مشکوک برخی شخصیتها  نظیر شهید احمد حاتمی، رکن آبادی و سایر افراد و همچنین جنایاتی که سعودیها در حق مردم یمن، بحرین و غزه در همراهی بی‌چون و چرا با رژیم صهیونیستی  انجام داده‌اند، جای هیچگونه مسامحه و مماشاتی را با آنها، از جانب دستگاه سیاست خارجی ایران باقی نمی‌گذارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به 5 مرداد سالروز عملیات مرصاد و به دام افتادن منافقین یادآور شد: در این روز صدام حسین، حاکم بد عاقبت عراق نتیجه همه حمایتهای خود از گروهی تروریستی که دستش به خون هزاران زن و مرد بی‌گناه مسلمان آلوده است را دید.

وی با بیان اینکه این اتفاق درسی برای برخی از حکام منطقه است که پس از گذشت سه دهه همان مسیر صدام را می‌روند، متذکر شد: تاوان میزبانی تروریسم چیزی جز نابودی نیست. سران مرتجع برخی کشورهای عربی یقین بدانند که با حمایت از گروه‌های تروریستی نظیر داعش، مار در آستین می‌پرورانند و به‌زودی همین گروه‌های تروریستی گریبانگیر آنها خواهند شد.

وی با اشاره به موضوع حقوقهای نجومی گفت: باید  اصلاحات در نظام اقتصادی و اداری شروع شود و در کوتاه مدت به شدت با متخلفین و کسانی که به واسطه مسئولیتی که داشته اند و به بیت المال مسلمین دست درازی کرده‌اند، برخورد شود.

دبیر کل حزب مؤتلفه در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف از حادثه تروریستی مونیخ آلمان و نیس فرانسه گفت: اروپا از سال ٢� � ٧ با بحران اقتصادی روبرو بود، اما از سال ٢0١٢ علاوه بر بحران اقتصادی با دور جدیدی از بحرانهای امنیتی نیز مواجه شده است.

وی افزود: بحران امنیتی در اروپا از زمانی به وجود آمد که اروپایی‌ها تبعیت و دنباله‌روی ازسیاستهای آمریکا را تشدید کردند. مولدان اصلی ناامنی دستگاه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی کشورهای اروپایی‌ هستند. با حمایت از داعش و سایر گروه‌های تروریستی از آنها حمایت کردند و امروز تاوان این خطای بزرگ سیاسی را می‌پردازند.

حبیبی با بیان اینکه بر اساس برخی اطلاعات و گزارشها حداقل 250 نفر از اعضای داعش اهل شهر مونیخ هستند که در آن عملیات تروریستی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: ١١0 نفر از اعضای داعش اهل شهر گوتنبرگ سوئد هستند. امروز فرانسه، انگلیس، اتریش، سوئد و سایر مناطق اروپا به خاطر بازگشت اعضای گروه تروریستی داعش به زادگاهشان استعداد بحران امنیتی و عملیات انتحاری را دارند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به کودتای ترکیه اظهار کرد: امریکایی‌ها می‌خواستند اردوغان را به سرنوشت مرسی دچار کنند و دولتی را در ترکیه روی کار بیاورند که مجری کامل سیاستهای امریکا و ناتو باشد. دولت ترکیه خیلی سریع باید در سیاست خارجی و روابطش با امریکایی‌ها تجدید نظر کند.

وی افزود: حمایت اردوغان ازبرخی گروههای تروریستی مثل داعش و همراهی او با برخی از سیاستهای عربستان در منطقه، بدون شک از اشتباهات استراتژیک اردوغان به حساب می‌آید که امیدواریم حوادث اخیر، وی و سایر سیاستمداران ترکیه را بیدار کند.

حبیبی خطاب به برخی مشاوران دولت یازدهم که ترکیه را یک الگو برای پیشرفت عنوان می‌کردند، گفت: در کشوری که پیشرفت آن در گرو تعظیم در برابر امریکایی‌ها باشد، امنیت آن به شبی و اقتصاد آن به تبی بند خواهد بود و این تجربه مهم است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با ابراز تأسف از هجوم گسترده نیروهای نظامی به مردم غیرنظامی و بی‌پناه کشمیر گفت: بهره‌گیری از نیروهای نظامی و استفاده از سلاحهای مرگ‌بار در مواجهه با مردم معترضی که هیچ ابزار دفاعی در اختیار ندارند، مغایر با موازین حقوق بشری و خلاف صریح تمامی موازین و کنوانسیونهای بین‌المللی است.

وی با انتقاد از انفعال سازمان همکاری‌های اسلامی در قبال کشتار مردم مظلوم کشمیر تأکید کرد: سکوت معنادار این سازمان در قبال اقدامات خشونت‌بار تروریستی و تهاجمات نظامی مغایر با حقوق بشر و نقض حقوق بین‌الملل در یمن، سوریه، عراق، نیجریه، بحرین و هم اکنون نیز در کشمیر، نشان می‌دهد که اعمال نفوذ برخی کشورهای حامی تروریسم و پدر خوانده‌های خشونت و اشغال‌گری، کارایی مؤثر این سازمان را در صیانت از انسجام امت اسلامی و دفاع از مسلمانان با ابهام مواجه ساخته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.