قدس آنلاین / کیاسر / حسین احمدی : در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، نخستین کارگاه تولیدی لباس با محوریت موسسه خیمه ‌گاه اهل ‌بیت(ع)، در شهر کیاسر افتتاح شد.

افتتاح نخستین واحد تولید لباس در شهر کیاسر

مسؤول موسسه خیمهگاه اهل بیت کیاسر در حاشیه افتتاح این طرح به خبرنگار قدس گفت: این کارگاه تولیدی که برای نخستین‌بار در شهر کیاسر افتتاح شد، زمینه اشتغال برای هشت نفر از افراد دارای مهارت را فراهم کرده است.

معصومه علیزاده افزود: مکان اجرای این طرح به صورت استیجاری و صرفا برای ایجاد اشتغال و نیز کمک به موسسه خیریه خیمه‌گاه اهل بیت ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح زمینه برای توسعه فعالیت تولیدی لباس در منطقه فراهم شده است، یادآور شد: برای اجرای این طرح 100 میلیون ریال هزینه شد و درنظر داریم زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کنیم و این افزایش نیرو بستگی به میزان حمایت مسئوولان و متولیان امر دارد.

مسؤول موسسه خیمهگاه اهل بیت کیاسر با بیان اینکه در این کارگاه‌ افرادی جذب شدند که سابقه 15 سال فعالیت در تولید لباس داشته ولی بدلیل نبود امکانات از حمایت‌های مالی و بیمه‌ای برخودار نبودند و باید از ظرفیت‌های پنهان شهر کیاسر درجهت توسعه کارگاه های تولیدی بهره برد.

علیزاده درباره فعالیت مجموعه خیمه‌گاه اهل بیت نیز اظهار کرد: در حال حاضر 450 نفر تحت حمایت این خیریه بوده و افراد محروم 100 روستا از امکانات محدود این مجموعه برخودار هستند.

وی مهم‌ ترین طرح حمایت این مجموعه از افراد محروم را تامین جهیزیه با استفاده از ظرفیت خیران منطقه عنوان کرد و یادآور شد: در صورت فراهم شدن شرایط، سالانه 2 بار سبد کالا به افراد نیازمند اهدا می شود که متاسفانه در سال جاری تنها یک بار موفق به تامین سبد کالا برای افراد نیازمند شدیم.

همچنین امام جمعه شهر کیاسر در افتتاح این کارگاه تولیدی گفت: رفع مشکلات اشتغال چهاردانگه مازندران و مناطق محروم در گرو اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

حجت‌الاسلام یوسف علی ‌تیموری‌ با اشاره به اینکه باید از طرح‌هایی که منجر به ایجاد اشتغال در منطقه میشود به خوبی استقبال نمود، افزود: قابلیت‌های زیادی در منطقه چهاردانگه وجود دارد، ولی از این ظرفیت‌ها به نحو مناسب استفاده نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه موسسه خیمه‌ گاه اهل بیت از موسساتی است که توانست اقداماتی مناسبی برای حمایت از محرومان انجام دهد، اضافه نمود: راه‌اندازی این کارگاه تولیدی از اقدامات اثر گذار در منطقه است که باید زمینه توسعه فعالیت این کارگاه به خوبی فراهم شود.

حجت‌الاسلام ‌تیموری‌ یکی از دلایل مهاجرت مردم منطقه چهاردانگه به دیگر نقاط استان و استان‌های دیگر را عدم اشتغال پایدار در منطقه عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات اثرگذار مسؤولان ایجاد واحد تولیدی سیمان بود که باید تلاش کنیم طرح‌های ماندگار در این نقطه از استان ایجاد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.