قدس آنلاین – یزد: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از آمادگی این معاونت و تعامل و همکاری با هنرمندان در زمینه تولید آثار فاخرهنری با موضوع پیشگیری از اختلافات و جرایم مربوط به خانواده خبر داد.

زمینه سازی جهت تولید آثار فاخرهنری با موضوع  پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین از یزد، سید علی اصغر رفاهی در جلسه هیئت رئیسه کارگروه فرهنگی استان ، ضمن تأکید بر اولویت بندی اقدامات و برنامه های فرهنگی در استان افزود : قدم و گام اول در مسیر بهبود اوضاع فرهنگی و تحکیم بنیان خانواده در استان ، شناخت ضرورت ها و اولویت های امروز است.

وی از کنترل نرخ رشد طلاق در استان به عنوان یک تجربه موفق یاد کرد و اظهار داشت : در سال 88   نرخ رشد طلاق در استان یزد اول کشوری شد و این معضل و آسیب اجتماعی با همت و تلاش مسئولین وقت و با همکاری مدیریت بهزیستی منجر به تأسیس مرکز تحکیم بنیان خانواده گردید و با این اقدام آسیب اجتماعی طلاق از بین ده عنوان آسیب اجتماعی استان خارج و با موفقیت این طرح در استان یزد ، در مراحل بعدی این طرح به صورت قانون در آمده و به صورت کشوری پیگیری و اجرا گردید.

این مقام قضایی یادآور شد : البته این مرکز نیاز مبرم به تقویت دارد و انتظار است که نهاد های فرهنگی با استفاده از بودجه های خود این مرکز را که آبرویی برای استان است را تقویت نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ، دومین اولویت را بحث آموزش جوانان در شرف ازدواج دانست و با اشاره به آمار قریب به 12 میلیونی جوانان در شرف ازدواج گفت : باید زوجین در زمان ثبت ازدواج خود به سمت آموزش هدایت شوند و همچنین آموزش های لازم  برای زوجینی که در 5 سال اول زندگی خود هستند و نیز خانم های مطلقه و... برنامه ریزی و اجرایی شود.

رفاهی در خصوص تعامل با هنرمندان استان و تهیه سوژه برای تولیدات هنری نیز گفت : تاکنون جلسات متعددی با هنرمندان ، فیلمسازان ، کارگردانان و فیلمنامه نویسان استان برگزار شده و حتی برای اولین بار در استان کارگاه اختصاصی فیلمنامه نویسی با رویکرد پیشگیری  از وقوع جرم را برگزارگردید.

وی ضمن اعلام آمادگی معاونت اجتماعی دادگستری در زمینه تهیه محتوای لازم برای تولیدات هنری با موضوع  خانواده و آسیب های مرتبط با آن ، تصریح کرد : دستگاه قضایی ضمن ریشه یابی علل و عوامل دعاوی و اختلافات خانوادگی و همچنین دلایل رشد آسیب اجتماعی طلاق در جامعه ، آمادگی دارد تا این نتایج را جهت تهیه آثار هنری فاخر و اثرگذار جهت مقابله و پیشگیری از این آسیب اجتماعی در اختیار هنرمندان قرار دهد.

معاون اجتماعی دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد : موضوعاتی که منجر به سست شدن بنیان استوار یک زندگی عاشقانه و عارفانه در بین زوج های ایرانی شده است مورد تحلیل علمی قرار می گیرد و باید با یک کار هنری در جهت تحکیم بنیان خانواده و ارتقاء آگاهی های آحاد جامعه گام برداشت .

شایان ذکر است این جلسه به میزبانی بیت مرحوم صدوقی (ره) و با حضور دکتر رحیمی نسب ،  حجت الاسلام شمس ،  تقی المدرسی و تنی چند از چهره های فرهنگی و شناخته شده استان برگزار گردید.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.